آمار معاملات بازار سهام دوشنبه 23 خرداد؛

ناکامی بزرگان سبزپوش بورس در بالا کشیدن شاخص

کدخبر: ۴۱۸۸۲۲
امروز بسیاری از نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار افزایش قیمت داشتند که موجب رشد شاخص در 90 دقیقه پایانی معاملات شدند اما نتوانستند شاخص را سبزپوش کنند.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با نزول 3 هزار و 663 واحدی به رقم یک میلیون و 141 هزار و 291 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابوس 17 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 434 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز هزار و 220 واحد افت کرد و در سطح 377 هزار و 233 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 138 روز کاری گذشته از 27 آبان سال 1399 به این سو است. 

بزرگان سبزپوش

امروز بسیاری از نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار افزایش قیمت داشتند که موجب رشد شاخص در 90 دقیقه پایانی معاملات شدند اما نتوانستند شاخص را سبزپوش کنند. «کگل»، «شپنا» و «خودرو» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. نوری، شپدیس، خپارس، سپ، وبملت و کچاد دیگر نمادهای سبزپوشی بودند که تاثیر مثبت بر شاخص کل داشتند.

همچنین امروز «فارس»، «تاپیکو» و «رمپنا» بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و ولکار و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، چخزر و کزغال پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

بورس

خروج پول حقیقی 

روز یکشنبه برای چهارمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 289 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 25 میلیارد تومان بود. پس از وپاسار، سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) و وتجارت (بانک تجارت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

گروه‌های سبز و قرمز بازار

در روزی که سمت قرمزرنگ بازار پرتعدادتر بود قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «کشاورزی و دامپروری» و «بیمه و صندوق بازنشستگی» ریزش کرد. در مقابل اغلب نمادهای گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» (مانند خپارس، خگستر، خموتور و خفنر) و «سیمان، آهک و گچ» (از جمله سبزوا، ساوه، سمازن، سشرق و ساراب) سبزپوش شدند.

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 11 هزار و 684 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 27 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 10 درصدی نسبت به روز شنبه به رقم 2 هزار و 982 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 23 درصد افزایش یافت و در رقم 221 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 7 درصد کاهش یافت و هزار و 953 میلیارد تومان شد.

شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید 120 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، ساراب (شرکت سیمان داراب) و خگستر (گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 82 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سصفها (شرکت سیمان اصفهان) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید