گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

ترفند بازارساز برای مدیریت دلار

کدخبر: ۴۱۸۱۰۷
اقتصادنیوز: امروز 19 خرداد 1400قیمت دلار در بازار آزاد توانست در کانال 24 هزار تومانی به آرامی پیشروی کند.
ترفند بازارساز برای مدیریت دلار

به گزارش اقتصادنیوز با این حال، شدت نوسانات بازار آرام بود و خبری از تغییرات سنگین دلار نبود. اسکناس آمریکایی در یک دامنه حدودا 200 تومانی جا به جا شد. کف قیمت دلار در این روز حدود 24 هزار و 20 تومان بود و سقف قیمتی به 24 هزار و 200 تومان نرسید. برخی فعالان اعتقاد داشتند علت نوسانات محدود دلار، رفتار بازارساز ارزی بود. امروز صرافی های بانکی قیمت دلار را کمی بالا کشیدند و از نگاه برخی معامله گران این موضوع موجب شد که تقاضای کاذبی به بازار وارد نشود.

افزایش قیمت دلار موجب شد که سکه امامی نیز در مسیر صعودی قرار بگیرد و به محدوده 10 میلیون و 800هزار تومانی نزدیک شود. سکه با تنها 4 دهم درصد افزایش توانست در صدر جدول بازدهی روز چهارشنبه قرار بگیرد.

افزایش 100 تومانی دلار صرافی های بانکی

صرافی های بانکی روز چهارشنبه قیمت فروش دلار را 24 هزار و 650 تومان تعیین کردند که 100 تومان بیشتر از روز سه شنبه بود. معامله گران باور داشتند، اگر بازارساز قیمت دلار را بالا نمی آورد،‌ بخشی از نوسان گیران به قصد کسب سود به سوی صرافی های بانکی حرکت می کردند و ایجاد صف های ارزی موجب می شد که انتظارات افزایشی در بازار شکل بگیرد. با این حال، روز چهارشنبه فاصله قابل توجهی بین قیمت صرافی های بانکی و بازار آزاد وجود نداشت که نوسان گیران را تحریک کند. با توجه به هراس از هزینه های احتمالی مالیاتی و هزینه واسطه ها،‌ بین قیمت دلار بازار آزاد و صرافی های بانکی باید نزدیک به هزار تومان باشد که برای نوسان گیران وسوسه کننده باشد. با توجه به اینکه هر فرد در سال می تواند 2 هزار و 200دلار دریافت کند، دلالان معمولا از کارت ملی افراد دیگر برای خرید استفاده می کنند و برای هرکارت ملی نیز باید هزینه ای را بپردازند. با توجه به این موضوع، معمولا تا 500 تومان فاصله بین قیمت بازار آزاد و صرافی های بانکی برای دلالان وسوسه کننده نیست،‌ خصوصا زمانی که از افزایش بیشتر قیمت اطمینان خاطر نداشته باشند.

 

  • بازدهی بازارها ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید