بیت کوین مرز 50 هزار دلار را رد نکرد

ایلان ماسک کنار توسعه‌دهندگان دوج کوین ایستاد

کدخبر: ۴۱۲۷۰۷
ایلان ماسک در حال همکاری با توسعه‌دهندگان دوج کوین است تا سیستم تراکنش‌های این ارز دیجیتال را بهبود بخشد و مقاصد خود را از طریق آن برآورده کند.
ایلان ماسک کنار توسعه‌دهندگان دوج کوین ایستاد

به گزارش اقتصادنیوز، بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 49 هزار و 543 دلار و کمترین قیمت آن 46 هزار و 624 دلار به ثبت رسید. بر این اساس قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته از 50 هزار دلار بالاتر نرفته است. سرمایه بازار بیت کوین در زمان نوشتن این گزارش حدود 919 میلیارد دلار است.

بیشترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 3 هزار و 933 دلار و کمترین قیمت آن 3 هزار و 632 دلار ثبت شده است و سرمایه بازار اتریوم تا این لحظه حدود 441 میلیارد است.

کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر حدود 2 تریلیون و 290 میلیارد دلار گزارش می‌شود.

در اکوایران ببینید: توصیه‌های کارشناسان در مورد بازار رمزارزها 

تصمیم ایلان ماسک در مورد دوج کوین جدی است

ایلان ماسک اخیرا اعلام کرده است در حال همکاری با توسعه‌دهندگان دوج کوین است تا سیستم نقل و انتقالات این ارز دیجیتال را کارآمدتر کند. انرژی مصرفی دوج کوین برای هر تراکنش 0.12 کیلووات ساعت است. این عدد برای بیت کوین 707 کیلووات ساعت است. البته سیستم ارزهای دیجیتال به گونه‌ای است که رفته رفته فرایند استخراج آن‌ها انرژی‌برتر می‌شود و شاید این اختلاف در مصرف انرژی معیار دقیقی نباشد.

چندی پیش ایلان ماسک اعلام کرده بود که تسلا پذیرفتن بیت کوین را به خاطر مصرف بالای انرژی آن فعلا به حالت تعلیق درآورده است.

قیمت بیت کوین نیز تحت تاثیر این خبر شدیدا افت کرد. وقتی از مدیر تسلا سوال شد که چرا ارز دیجیتالی که همه ویژگی‌های مدنظرش را داشته باشد تولید نمی‌کند و از همان برای برآوردن مقاصد خود استفاده نمی‌کند، پاسخ داد، ایجاد یک ارز دیجیتال جدید کار دشواری است و تنها در صورتی که دوج کوین نتواند مقاصد وی را برآورده کند، به ایجاد یک ارز دیجیتال جدید اقدام می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید