کاهش شدید ارزش معاملات سهام

پایان سرخ بورس /روز سقوط سهام خودرویی ها+اینفو

کدخبر: ۴۰۳۸۸۸
بورس پایتخت هفته را نزولی به پایان برد و اغلب نمادهای بازار خصوصا نمادهای بزرگ و صادرات محور با کاهش قیمت مواجه بودند.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 10 هزار و 889 واحدی به رقم یک میلیون و 249 هزار و 896 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز هزار و 256 واحد پایین آمد و در سطح 437 هزار و 115 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 8 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 924 واحد رسید. 

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز اغلب نمادهای بزرگ بازار با کاهش قیمت مواجه شدند و «فولاد»، «فملی» و «شستا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. فارس، کدما و شپنا نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فملی و خزامیا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز بپیوند، آریا و بگیلان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

گروه‌های قرمز بازار

در روز سقوط 10 هزار واحدی شاخص بورس، قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه‌های خودروسازی (مانند نمادهای ختور، خودرو، خساپا، خزامیا و خپارس)، سرمایه‌گذاری‌ها (مانند نمادهای وساپا، صبا، وخارزم، ومهان و وصنعت) و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی (مانند نمادهای شستا، وغدیر، وبانک و وصندوق) کاهش یافت. 

بورس

خروج پول حقیقی 

در روز ‌‌چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 480 میلیارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را سهام شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 35 میلیارد تومان بود. پس از فملی، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

 

در اکوایران ببینید:طرح‌های بورسی مجلس یازدهم

 

کاهش شدید ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 15 هزار و 776 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 147 درصد افزایش یافته است. اما ارزش معاملات خرد 37 درصد کاهش یافت و به رقم هزار و 571 میلیارد تومان رسید. این رقم کمترین میزان در یک سال گذشته است و نشان از عمیق‌تر شدن رکود در بازار سهام دارد.

رشد ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 3.6 درصد افزایش یافت و در رقم 85 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 21 درصد افزایش یافت و 3 هزار و 420 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 55 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و نمرینو (ایران مرینوس) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به شپنا (پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 71 میلیارد تومانی داشت. پس از شپنا، خساپا (خودروسازی سایپا) و سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید