بازار ارز گرفتار اخبار متناقض

دو نیمه متفاوت در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۳۸۸۹۸۰
اقتصادنیوز: آینده بازار ارز برای معامله گران مبهم است؛ یک روز خبری، زمینه ساز افزایش فروش ها در بازار می شود و روزی دیگر، خبری متفاوت راه را برای کاهشی های بازار باز می کند.
دو نیمه متفاوت در بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز امروز 8 بهمن ماه روز چهارشنبه نیز بازار تحت تاثیر دو جو کاملا متفاوت بود. در ابتدای روز، خریداران با جوسازی پیرامون اظهارات وزیر امور خارجه ایران، قیمت دلار را به بالای 24 هزار تومان بردند و در نیمه دوم روز با برجسته کردن اخبار مربوط به صادرات نفت، این ارز در مسیر کاهشی قرار گرفت. ظریف عنوان کرده بود، اگر تا 21 فوریه تحریم  ها برداشته نشود، اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد. هم چنین،‌ فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی از تهیه طرح‌های تازه‌ای برای حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران خبر داد. معامله گران با تکیه بر این دو خبر، خریدهای احتیاطی و هیجانی را بیشتر کردند.

توجه معامله گران از اواخر روز به خبر متفاوت افزایش صادرات نفت ایران جلب شد. شرکت «اس‌وی‌بی اینترنشنال» مستقر در واشنگتن تخمین زد که صادرات نفت خام ایران از ۴۹۰ هزار بشکه در روز در ماه اکتبر به ۷۱۰ هزار بشکه در روز در ماه دسامبر رسید. این خبر در افزایش فروش های ارزی اثر داشت. با این حال، به نظر می رسد نقش مهم تر را سودگیری معامله گران بازی کرد.

سودگیری نوسان گیران در بازار ارز

نوسان گیران دلار ترجیح می دهند به صورت روزانه اقدام به خرید و فروش های سریع در محدوده های مقاومتی و حمایتی کنند. به عنوان مثال، امروز پس از اینکه بازار از محدوده مقاومتی مهم 23 هزار و 800 تومان عبور کرد، بازیگران فنی صبر کردند تا دلار به محدوده دوم مقاومتی یعنی عدد 24 هزار و 200 تومان برسد و بعد فروشنده شوند. زمانی که قیمت دلار پایین رفت، این دسته از بازیگران در محدوده 23 هزار و 800 تومان تا حدی خریدار شدند. با این حال، زمانی که دیدند، دلار نمی تواند از این سطح بازگردد، از خرید خارج شدند و باز هم موقعیت فروش گرفتند. در واقع می توان گفت، نوسان گیران اصرار ندارند که جت قیمت دلار را تعیین کنند؛ آن ها تنها سوار امواج تغییرات قیمتی می شوند و از این تغییرات برای کسب سود استفاده می کنند.

 

  • N
  • N2
  • N3
  • N4
  • N5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید