لیدرهای قرمز رنگ بازار سهام امروز

ریزش 90 درصدی در بورس

کدخبر: ۳۸۶۸۰۵
در معاملات روز دوشنبه 29 دی ماه، قیمت سهام 424 شرکت بازار سهام که 90 درصد بازار را تشکیل می‌دهند کاهش یافت.
ریزش 90 درصدی در بورس

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز ‌‌دوشنبه شاخص‌های تابلوی بورس پایتخت باز هم قرمزپوش شدند. شاخص کل بورس برای پنجمین روز پیاپی نزولی بود و شاخص هم وزن نیز چهارمین روز نزولی را پشت سر گذاشت.

ریزش 36 هزار واحدی

از ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس روندی نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات با ریزش 36 هزار و 989 واحدی به رقم یک میلیون و 149 هزار واحد رسید تا افت 3.12 درصدی را ثبت کند.

شاخص کل هم‌وزن نیز 7 هزار و 925 واحد معادل 1.8 درصد پایین آمد و در رقم 436 هزار و 575 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 422 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 436 واحد رسید. شاخص فرابورس نیز امروز نزول 2.37 درصدی را پشت سر گذاشت.

بورسبورس

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 13 هزار و 632 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌شنبه 25 درصد افزایش یافته است اما ارزش معاملات خرد 48 درصد کاهش یافت و به رقم 4 هزار و 600 میلیارد تومان رسید.

تداوم خروج پول حقیقی

امروز برای پنجمین روز پیاپی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. در معاملات امروز هزار و 416 میلیارد تومان پول‌ حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز شنبه کاهش 53 درصدی داشته است.

بیشترین خروج پول حقیقی را سهام فولاد مبارکه داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن بیش از 104 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)، بپاس (بیمه پاسارگاد) و وسپهر (شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

افت قیمت 90 درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 32 نماد رشد قیمت داشتند که 22 نماد بورسی و 10 نماد فرابورسی بودند. همچنین 424 نماد کاهش قیمت داشتند که 302 نماد بورسی و 122 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 6 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 90 درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

در معاملات روز ‌دوشنبه فولاد (شرکت فولاد مبارکه)، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران)، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) نمادهای قرمزرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

بورس

گروه‌های قرمز بازار

در معاملات امروز بازار سهام پایتخت، قیمت سهام تمام شرکت‌های گروه‌های فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی، استخراج کانه‌های فلزی، بیمه و صندوق بازنشستگی و مخابرات با کاهش قیمت مواجه بودند.

تداوم رشد عرضه بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید 3 درصد افزایش یافت و به رقم 421 میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش صف‌های فروش نیز 41 درصد افزایش یافت و 6 هزار و 820 میلیارد تومان شد. امروز ارزش مازاد عرضه بازار به 6 هزار و 399 میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) برای ششمین روز پیاپی بیشترین صف خرید را داشت با صف‌ خرید 210 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شرکت رایان هم افزا (رافزا) و پگاه گیلان (غگیلا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز به نماد سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 160 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، خبهمن (شرکت خودروسازی بهمن) و کاما (شرکت باما) بیشترین صف فروش را داشتند. 

فولاد مبارکه در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز دوشنبه فولاد مبارکه بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 168 میلیارد تومان بود.

پس از فولاد، سرمایه‌گذاری خوارزمی (وخارزم) بیشترین ارزش معاملات را داشت و صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شستا و وسپهر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

برترین‌های جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، بانک صادرات با تعداد 419 میلیون و 918 هزار و 638 سهم در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به سایپا تعلق داشت. وخارزم (سرمایه‌گذاری خوارزمی) و فولاد مبارکه نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید