زنگ خطر ریزش اونس طلا برای سکه بازان؛

سکه امروز چقدر ارزان می‌شود؟

کدخبر: ۳۷۵۰۵۳
اونس طلا در طول شبانه روز گذشته تا زیر 1830 دلار نیز سقوط کرد. سقوط آزاد اونس در صورت همراهی دلار تهران، می تواند سکه را برای ورود به کانال 10 میلیون تومان هم تحریک کند.
سکه امروز چقدر ارزان می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، با اینکه سکه بازان در ماه های گذشته روی دلار بالای 30 هزار تومان و اونس بالای 2 هزار دلار بسته بودند، اما هیچ کدام از سناریوهای آنها محقق نشد. انتخاب بایدن و خبرهای مربوط به کشف واکسن جدید، تمامی آمال سکه بازان را نقش بر آب کرد. دلار پس از انتخاب بایدن، فاصله مطمئنی از کانال 30 هزار تومان گرفت. اونس طلا نیز با کشف هر واکسن جدید، بخشی از ارزشش را از دست داد. 


در مورد روند اونس بخوانید: سقوط طلا به قعر 4 ماهه


شرایط ورود سکه به کانال 10 میلیون

آخرین قیمت سکه در بازار دیروز، 11 میلیون و 900 هزار تومان بود. برای اینکه امروز سکه وارد مرز 10 میلیون تومان شود، اونس کار خود را انجام داده است. در این قیمت اونس و دلار، سکه دارای حباب 700 هزار تومانی خواهد بود. این در حالی است که حباب سکه طی روزهای اخیر به زیر 400 هزار تومان هم ریزش کرده بود. پس به شکل بالقوه، سکه می تواند 300 هزار تومان ارزان تر شود. اما برای اینکه با همان حباب 300 هزار تومانی، سکه به سمت کف 11 میلیون حرکت کند، باید همراهی دلار را کنارش داشته باشد. اگر دلار تهران نیز به سمت 25 هزار تومان امروز نشانه رود، حمله سکه به کانال 10 میلیون تومان نیز دور از ذهن نخواهد بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید