پیش‌بینی نوسانات امروز شاخص بورس تهران؛

بورس آماده جهش به کانال بالاتر؟

کدخبر: ۳۷۴۹۱۲
امروز سه شنبه 4 آذر 1399 بورس خود را برای صعود به کانال 1.4 میلیونی آماده می‌کند؟ آیا امروز بورس بالا می‌پرد؟
بورس آماده جهش به کانال بالاتر؟

به گزارش اقتصاد نیوز، در معاملات دیروز سوم آذرماه ، پس از وقفه‌ای یک روزه، بورس 16 هزار واحد صعود کرد. در روز سبزپوشی تابلوی بورس، ارزش معاملات کل و خرد کاهش یافت اما ارزش صف‌های خرید رشدی قابل توجه داشت و بازار با مازاد تقاضا به کار خود پایان داد.

برترین تقاضاها

در پایان معاملات روز دوشنبه 204 نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید نسبت به روز معاملاتی قبل 97 درصد افزایش یافت. در بورس، نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان)، خبهمن (گروه بهمن) و وتوکا (سرمایه‌گذاری توکا فولاد) بیشترین تقاضا را داشتند و در فرابورس نماد کگهر (صنعتی و معدنی گل‌گهر) برای سومین روز پیاپی بیشترین تقاضا را داشت. پس از کگهر، بیشترین تقاضا به نمادهای میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه) و زدشت (کشت و صنعت دشت خرم‌دره) اختصاص داشت. 

پیش بینی بورس

برترین عرضه‌ها

در پایان معاملات دوشنبه، 61 نماد صف فروش داشتند و ارزش صف‌های فروش نسبت به روز دوشنبه 5.6 درصد کاهش یافت. در بورس بیشترین عرضه به نمادهای وملی (هلدینگ ملی)، خکمک (کمک فنر ایندامین) و انرژی1 (نهادهای مالی بورس انرژی) تعلق داشت و در فرابورس اوراق مرابحه دولت، اراد 55، اراد 54  و ثغرب (شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب) بیشترین عرضه را داشتند.

پیش بینی بورس

بیشترین افزایش قیمت

بیشترین افزایش قیمت در معاملات بورس دوشنبه به نمادهای غشان (پگاه خراسان)، غپاک (لبنیات پاک) و قلرست (قند لرستان) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نیز نمادهای بکهنوج (تولید برق ماهتاب کهنوج)، زقیام (کشت و دام قیام اصفهان) و زکشت (کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت) بیشترین رشد ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

بیشترین کاهش قیمت

بیشترین کاهش قیمت در بورس به نماد فمراد (شرکت آلو مراد) تعلق داشت. پس از فمراد، سهام نمادهای قمرو (قند مرودشت) و حپترو (حمل و نقل پتروشیمی) بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی 802، اوراق امتیاز تسهیلات مسکن تسه9806 و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی 703 بیشترین کاهش قیمت را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

پس از تعدیل بازار در روز یکشنبه، دوشنبه روز صعود بورس بود. در معاملات دیروز هر چند که ارزش معاملات کل بازار سرمایه و ارزش معاملات خرد کاهش یافت، اما رشد 97 درصدی تقاضای بازار، خبری خوش برای سهام‌داران است. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید بیش از 2 برابر ارزش صف‌های فروش بود. وجود مازاد تقاضا می‌تواند تابلوی بورس را در روز سه‌شنبه سبزپوش کند و شاخص کل را به کانال 1.4 میلیونی ببرد. اما اگر در طی معاملات امروز عرضه‌ها زیاد شود و ارزش صف‌های فروش از صف‌های خرید پیشی بگیرد، امیدها برای صعود به کانال بالاتر نقش بر آب خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید