گزارش پایان روز بازار اونس؛ 20 روز بی رمقی در بازار طلا

بلاتکلیفی طلا تمدید شد/ پیشنهاد خرید به معامله گران

کدخبر: ۳۶۸۴۷۴
در پایان ساعات کاری بازار‌های جهانی، قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش تقریباً در مقایسه با قیمت بسته شده روز دوشنبه بدون تغییر ماند. زیرا ساعاتی پیش سخنگوی مجلس نمایندگان از موضع 48 ساعته خود برای رسیدن به توافق بر سر کمک‌های مالی پایین آمد و در عین حال نسبت به آینده ابراز خوش‌بینی کرد.
 بلاتکلیفی طلا  تمدید شد/ پیشنهاد خرید به معامله گران

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت اونس طلا در پایان روز سه شنبه با 2 دلار افزایش بر روی 1905 دلار قرار گرفت. اکنون 20 روز است طلا در دام تکرار نوسان در رنج یا حدود 1900 افتاده است. بالاترین قیمت لحظه‌ای اونس در پایان 1913 دلار و پایین‌ترین قیمت 1894 دلار بود.تحلیل‌های فنی سایت اینوستینگ و تریدینگ‌ویو در دو برای روز آینده توصیه به خرید دارند.

نمودار طلا

تعویق ضرب الاجل 48 ساعته

نانسی پلوسی، سخنگویی مجلس نمایندگان ساعاتی پیش در روز سه شنبه گفت که مهلتی که وی برای توافق در مورد محرک‌های مالی قبل از انتخاب تعیین کرده بود، در واقع مهلت نهایی برای توافق نبود.

پلوسی در یک مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ مجدداً گفت که وی در مورد پیشرفت در بحث با وزیر خزانه داری، استیون منوچین، مذاکره کننده اصلی کاخ سفید، «خوشبین» است و به نظر می رسد از مهلت 48 ساعته‌ای که در روز یکشنبه تعیین کرده بود صرف نظر کرده است. وی گفت: اینگونه نیست که این روز روزی باشد که ما توافق کنیم. روزی است که ما شرایط خود را روی میز بگذاریم تا بتوانیم به مرحله بعدی برویم. قانون‌گذاری وقت زیادی می‌برد.

پلوسی

درحالی که برآورد هزینه بسته پیشنهادی 9 اکتبر منوچین به پلوسی سابقاً 1.8 تریلیون دلار بود، آخرین برآورد‌ها هزینه این بسته را  2.4 تریلیون دلار تخمین می‌زنند. با این که رئیس جمهور آمریکا سابقاً هم گفته بود که وی ارقامی بالاتر از پیشنهاد 2.2 تریلیون دلاری دموکرات ‌ها را ترجیح می‌دهد،

البته به گفته تحلیل‌گران، اکثریت جمهوری خواهان کنگره چنین نظری ندارند.در چنین فضایی بلاتکلیفی طلا تمدید شد و معامله گران منتظر می مانند تا ببینند سیاستمداران در حوزه اقتصاد چگونه توافق می کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید