گروه بورس - اعظم شریفی: معاملات دیروز بورس آتی همچنان شاهد افزایش قیمت‌ها و معاملات پرحجم بود.
دیروز «فولاد» و «فملی» در حالی در صدر توجه معامله‌گران بازار سرمایه قرار داشتند که توانستند شاهد ۱۱۱ قرارداد معامله شده باشند.

در همین حال معاملات پرحجم روز گذشته بازار آتی، خریداران را راضی به عقب‌نشینی از صف خرید نکرد تا بازار آتی بعد از معاملات سنگین بدون فروشنده در این نمادها به کار خود پایان دهد.در کنار صف‌های خرید متعدد برای «فولاد» تیر، شهریور، اردیبهشت، «شخارک» اردیبهشت و تیرماه، «فملی» نیز همچنان در صدر توجه بازار آتی قرار داشت.به نظر می‌رسد تداوم رشد قیمت‌ها در بازار نقدی سهام، حضور معامله‌گران را در بازار آتی در پی داشته است تا خریدهای مناسب‌تری را در این بازار صورت دهند.
در بازار دیروز آتی قیمت‌های تسویه «فولاد» اردیبهشت و شهریور به ترتیب با ۱۲۵ و ۱۳۶ ریال افزایش به مبالغ ۳۲۵۰ ریال و ۳۵۴۵ ریال رسیدند. از سوی دیگر «فملی» اردیبهشت، شهریور و تیرماه نیز به ترتیب شاهد رشد قیمتی ۵۵۸، ۶۴۱ و ۶۱۳ ریالی بودند. در نتیجه معاملات دیروز، قیمت‌های تسویه این نمادها رشد مثبت ۴ درصدی را تجربه کردند. در همین حال «وکار» تیرماه تنها نماد منفی دیروز بازار بود که معامله ۴ قرارداد از این نماد، کاهش ۱۰۰ ریالی قیمت را برای این قرارداد در پی داشت تا قیمت تسویه «وکار» تیرماه به ۳۵۰۰ ریال کاهش یابد.
در نتیجه معاملات دیروز بورس آتی تعداد 115 قرارداد در 28 دفعه از سوی معامله‌گران به ارزش 4 میلیارد و 595 میلیون و 567 هزار ریال دادوستد شد.در همین حال دبیر کارگروه بازار معاملات آتی با اعلام اینکه طی هفته جاری 461 قرارداد معامله شده است، گفت: ‌ارزش معاملات این هفته بورس آتی به مبلغ 19 میلیارد و 322 میلیون و 566 هزار ریال رسید. تاج‌آبادی افزود: این در حالی است که «فملی» شهریورماه با 183 قرارداد معامله شده به ارزش 8 میلیارد و 476 میلیون و 995 هزار ریال صدرنشین معاملات این هفته بورس آتی بود. از سوی دیگر «فملی» اردیبهشت‌ماه با 1009 موقعیت باز، «اخابر» اردیبهشت با 308 موقعیت و «فملی» شهریور با 253 موقعیت باز به کار خود ادامه می‌دهند. وی خاطرنشان کرد: معاملات این هفته بورس آتی در مقایسه با هفته قبل شاهد افزایش 323 درصدی قراردادهای معامله‌شده و رشد 358 درصدی ارزش معاملات است.