نرخ سود وام مسکن‌ همان 11 درصد است

گروه بنگاه‌ها- پس از آنکه در بسته سال ۹۰ پولی و بانکی بانک مرکزی، سیاست‌های این بانک برای حوزه پولی و مالی کشور مشخص شد، کاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات قطعی اعلام شد. در بسته بانک مرکزی، نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای با سررسید کمتر از دو سال ۱۱ درصد و برای بیش از آن ۱۴ درصد مشخص شده است. این در حالی است که نرخ سود در سال قبل برای سررسید کمتر از دو سال ۱۲ درصد تعیین شده بود. در عین حال نرخ سود تسهیلات مسکن که در سال گذشته ۱۱ درصد همراه با یارانه دولت بود در سال جاری ثابت باقی می‌ماند. این خبر را مدیر اعتبارات سرمایه‌گذاری بانک مسکن اعلام کرده است. البته وی خبری از احتمال افزایش میزان تسهیلات مسکن نداده است.

مدیر امور اعتبارات سرمایه‌گذاری بانک مسکن از ابلاغ بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی به بانک مسکن خبر داد و گفت:نرخ سود وام ۱۸ میلیون تومانی مسکن مثل سال گذشته همان ۱۱ درصد است.

غلامرضا سربندی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت: بانک مرکزی بسته سیاستی نظارتی خود را به بانک مسکن ابلاغ کرده و کارشناسان بانک در حال بررسی و تحلیل آن هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ سود وام ۱۸ میلیون تومانی خرید مسکن در سال جاری تغییری خواهد کرد؟ گفت:بر اساس این بسته سیاستی نرخ سود وام ۱۸ میلیون تومانی همان ۱۱ درصد است و تغییری نکرده است.