پیش‌بینی تداوم 100 ساله تقسیم مساوی پول نفت

دولت پایه‌ای خواهد گذاشت که درآمد نفت و بیت‌المال به طور مساوی میان آحاد ملت تقسیم شود و حق هرکس در جیب خودش باشد

رییس جمهوری از ادامه هدفمندشدن یارانه‌ها در سال ۹۰ سخن گفت و اضافه کرد: این طرح از مهم‌ترین طرح‌های تحول اقتصادی است که دشمنان فراوانی دارد. به گزارش ایرنا، محمود احمدی نژاد در سفر استانی خود به کرمانشاه و در جمع مردم خاطرنشان کرد: تمام بدخواهان ایران از اینکه دیدند ملتی هوشمند، متحد و همدل چگونه بزرگترین طرح تحول را با درایت عملیاتی کردند عصبانی و دنبال تخریب و ضربه زدن به این طرح هستند.

احمدی نژاد تصریح کرد: دولت نهم و دهم پایه‌ای خواهد گذاشت که درآمد نفت و بیت‌المال به طور مساوی میان آحاد ملت تقسیم شود و حق هرکس در جیب خودش باشد.

وی اظهار داشت: دولت کاری خواهد کرد که هیچ قدرت و فردی تا ۱۰۰ سال آینده هم نتواند این برنامه را برهم بزند.

رییس‌جمهوری گفت: این ثروت و پول مال مردم است و باید در جیب مردم و با مدیریت آنها هزینه شود.

احمدی‌نژاد افزود: کسانی که فکر می‌کنند فرصت سوءاستفاده‌های اقتصادی از آنها سلب شده و فرصت سوءاستفاده‌های سیاسی را از دست داده‌اند بدانند این مردم پای تحولات اقتصادی و ساختن ایران ایستاده‌اند و به همه دشمنان ایران تودهنی خواهند زد.

در سال ۹۲ مشکلی به نام مسکن برای هیچ ایرانی وجود نخواهد داشت

احمدی‌نژاد با بیان اینکه «ادامه طرح مسکن مهر از برنامه‌های مهم دولت در سال ۹۰ است»، گفت: طرح مسکن مهر از طرح‌هایی بود که با مشارکت گسترده مردم و همکاری‌های خوب نظام بانکی، سازندگان مسکن و مدیران مربوط آغاز شد و حرکتی نو و امیدبخش را سازمان داد.

وی افزود: مسکن مهر در سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ به گونه‌ای ادامه خواهد یافت که در سال ۹۲ مشکلی به نام مسکن برای هیچ ایرانی وجود نداشته باشدو این اتفاق با همت شما مردم خواهد افتاد.

درصدد به راه انداختن دعوای ایرانی - عربی و جنگ شیعه - سنی هستند

وی در ادامه هشدار داد که آمریکا و غرب درصدد به راه انداختن دعوای ایرانی - عربی‌، جنگ شیعه- سنی و اختلاف افکنی بین ملت‌های منطقه هستند تا از این رهگذر رژیم ورشکسته و در آستانه سقوط صهیونیستی را نجات دهند و چهره منفور دولت آمریکا را اصلاح کنند. رییس‌جمهور این فریب‌ها را بسیار پیچیده خواند و از دولت‌ها و ملت‌ها خواست هوشیار باشند.

بازی با قیمت ارزها‌ فریبکاری اقتصادی غرب

رییس‌جمهوری اظهار داشت: غربی‌ها فقط به غارت مخازن‌، معادن‌، نفت و فرهنگ قناعت نکردند، بلکه ساختارهای جدید اقتصادی و سیاسی در دنیا تعبیه کردند که این ساختارها به طور خودکار ثروت ملت‌ها را می‌بلعد و در جیب سرمایه‌داران جهانی انباشته می‌کند.

احمدی نژاد افزود: یکی از آنها تغییرات قیمت ارزهای جهانی است‌، یک روز قیمت دلار و یک روز قیمت یورو بالا می‌رود، بعضی‌ها فکر می‌کنند اینها اتفاقات معمولی اقتصادی است، اما کسانی که آگاه و مسلط به تحولات اقتصادی هستند دست جنایتکاران، چپاولگران و سرمایه‌داران جهانی را پشت این می‌بینند. رییس‌جمهور ادامه داد: یک‌روز قیمت دلار پایین می‌آید تمام مردم و دولت‌هایی که در دنیا ذخایر ارزی آنها به صورت دلار است یکباره ضرر می‌کنند و از جیب آنها برداشته و به جیب سرمایه‌داران جهانی اضافه می‌شود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: بازی با قیمت ارز در صحنه جهانی خالی کردن جیب ملت‌ها و دولت‌ها است، یک جنگ مدرن و فریبکارانه اقتصادی است که جیب ملت‌ها را خالی می‌کند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: کار دیگری که می‌کنند کسری بودجه و کمبودهای خودشان را در قالب دارایی‌های کاغذی و قلابی به دنیا سرازیر می‌کنند، به حساب بانکی بعضی‌ها یک صفر اضافه می‌کنند و در ازای آن کالا، خدمات و ثروت ملت‌ها را مجانی می‌برند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: یک برگ کاغذ چاپ می‌کنند که ۵۰ تومان هزینه آن است یعنی ۵ سنت اما روی آن می‌نویسند ۱۰۰ دلار و این را در دنیا پخش می‌کنند یعنی ۵۰ تومان می‌دهند ۱۰۰ هزار تومان از جیب ملت‌ها برمی‌دارند. رییس‌جمهور گفت: آمارها نشان می‌دهد که دولت آمریکا طی ۳۰ سال اخیر بیش از ۳۰ هزار میلیارد دلار دارایی قلابی به دنیا سرازیر و در ازای آن کالا، معدن، ثروت و خدمات ملت‌ها را به جیب سرمایه‌داران سرازیر کرده است.

پیام نوروزی اوباما‌ خیمه شب‌بازی صهیونیست‌ها

رییس‌جمهوری با اشاره به پیام نوروزی اوباما گفت: شما چه می‌فهمید نوروز چیست؟ وی ادامه داد: در همان پیام نوروزی به ملت ایران توهین و تهدید می‌کنید و آن چهره زشت خود را از پشت ماسک فریب نشان می‌دهید. رییس‌جمهور گفت: ملت ایران برای حرف‌ها و موضع‌گیری‌های سردمداران آمریکا که عوامل خیمه شب بازی صهیونیست‌ها هستند، ارزشی قائل نیست.

امسال سود بانکی کاهش می‌یابد

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد همچنین در ادامه برنامه‌های سفر استانی خود به استان کرمانشاه در دیدار با تعدادی از منتخبان این استان، به بحث سود بانکی اشاره کرد و گفت: امسال نیز تحول جدی‌ای در این زمینه رخ می‌دهد و در دستور‌العمل بانک مرکزی کاهش سود بانکی مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که سال ۸۹ به ظاهر سال سختی بود و دشمنان اعلام کرده بودند که تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه ایران انجام خواهند داد، گفت: آن آقا گفت که ما تحریم‌های فلج‌کننده‌ای در ایران می‌کنیم که در پنج ماه ایران قفل شود و به ظاهر و با محاسبات مادی حرف آنها درست بود، ولی آنها موفق نشدند. احمدی‌نژاد با بیان این‌که در بودجه سال ۸۹ نیز ۲۰ درصد درآمد نفتی برای صندوق توسعه ملی ذخیره شد، و اساسنامه صندوق در آخر سال به دولت ارائه شد، گفت: دشمنان تصور می‌کردند که کار ایران با توجه به این تحریم‌ها تمام است؛ در حالی که سال ۸۹ یکی از بهترین سال‌های اقتصادی و عمرانی کشور ما بود. بودجه عمرانی کشور افزایش پیدا کرد، طرح تحول اقتصادی اجرا شد در واقع یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های تحول اقتصادی در کشور با همکاری مردم به اجرا در آمد و ما شاهد همکاری مردم در جهت اجرای درست این طرح بودیم. البته نمی‌گویم ضعف و اشکالی نیست، ولی مردم همکاری بسیار خوبی در اجرای این طرح داشتند.

۱۵ هزار میلیارد تومان در صندوق توسعه ملی است

وی ادامه داد: ‌امسال نسبت به سال گذشته شرایط ما عالی است ۲۰ درصد درآمد نفت از سال ۸۹ که نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان است، در صندوق ملی در اختیار ماست و امسال به همان میزان در صندوق توسعه ملی قرار خواهد گرفت که در جمع ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. از طرف دیگر ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز بانک‌ها امسال وام جدید می‌دهند که در کل می‌شود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان و در واقع می‌توان با این منابع یک جهش در سرمایه‌گذاری و تولید کشور ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که در سال ۹۰ شاهد رشد سرمایه‌گذاری در بخش عمران خواهیم بود، گفت: ما باید همه دست به دست هم بدهیم تا جهش بزرگی در ساختن ایران، رشد تولید و افزایش ثروت ملی رخ بدهد و این شدنی است.

احمدی‌نژاد گفت: ما باید هم ایران را بسازیم و هم به دنیا الگو معرفی کنیم. البته ممکن است برخی بگویند که شما فقط ایران را بسازید و کاری به جای دیگر نداشته باشید، این حرف اشتباهی است ۱۰ سال دیگر مرزی به نام روابط انسانی و فرهنگی وجود ندارد اگر ما حرکتی نکنیم، آنها برای ما قانون می‌گذارند. ما اگر فشار نیاوریم و بیرون را اصلاح نکنیم اجازه نمی‌دهند داخل کشورمان را نیز بسازیم. بازی‌های سیاسی در می‌آورند و اجازه نمی‌دهند به سمت جلو حرکت کنیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که ما برای الگو شدن به چند عامل احتیاج داریم، گفت: از جمله این عوامل ایمان به خدا، همدلی، تلاش و کوشش و کار و امید است باید امید داشته باشیم که آینده درخشان از آن ما است.

برچیده شدن بساط بیکاری تا سال آینده

رییس‌جمهوری با یادآوری برنامه‌های دولت برای اشتغال‌زایی تاکید کرد: به فضل الهی امسال و سال آینده دولت بنا دارد بساط بیکاری را در کشور برچیند که در این راستا استان کرمانشاه از اولویت‌های دولت به‌شمار می‌رود. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه گذشته در سفر استانی خود به کرمانشاه‌، در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم استان کرمانشاه، به بودجه سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: بودجه دولت دو بخش دارد؛ یک بخش مشخص است و بخش دیگر بودجه متمرکز است که عنوان کلی دارد و برای عمران و شهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد که توزیع آن در اختیار دولت است. رییس‌جمهوری افزود: از آنجا که بنای این دولت بر پایه عدالت‌محوری است، بنده از معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دولت خواستم بودجه بیشتری را به این استان اختصاص دهد تا دیگر هیچ پروژه عمرانی در کرمانشاه معطل منابع مالی نباشد. وی در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ درصد ملت ایران که در گذشته کمتر مصرف می‌کردند پی‌بردند که اگر این طرح طی سال‌های گذشته اجرا می‌شد چقدر به نفع آنان و کشور بود. احمدی‌نژاد کاهش فاصله‌‌ها را وجه دیگر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها خواند و گفت: با اجرای این طرح، مردم در مسائل کلان اقتصادی نقش ایفا می‌کنند، به‌گونه‌ای که امروز محاسبات مردم در حال تغییر است و رفتار توزیع‌کنندگان نیز به سمت بهینه شدن سوق پیدا کرده است.