نبردسرنوشت‌ساز ذوب‌آهن با پرسپولیس
پرسپولیس بحران‌زده در اندیشه کسب امتیاز در ورزشگاه فولادشهر است
گروه ورزش- هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام سه دیدار دیگر به پایان می‌رسد. حساس‌ترین بازی‌های لیگ این هفته، امروز در اصفهان، تهران و کرمان برگزار خواهد شد،‌ جایی که نمایندگان ایران در آسیا آرزوی شکست یکدیگر را در لیگ برتر ایران دارند.

هفته بیست و نهم لیگ برتر که از روزجمعه با شش دیدار آغاز شده بود، امروز با برگزاری سه بازی حساس دیگر به پایان می‌رسد و در این بازی‌ها 6 تیم بالایی جدول لیگ با یکدیگر رودرو خواهند شد که نتیجه هر کدام از این بازی‌ها می‌تواند تکلیف تیم قهرمان و همچنین تیم‌های صعود کننده به لیگ قهرمانان آسیا را تا حد زیادی مشخص کند.
ذوب‌آهن ـ پرسپولیس، ورزشگاه
فولاد شهر اصفهان ساعت 16:45
ذوب آهن با روحیه بسیار خوبی که از پیروزی خارج از خانه مقابل الریان قطر به دست آورده برابر پرسپولیس قرار می‌گیرد. شاگردان ابراهیم‌زاده که در هفته‌های گذشته کمی‌غفلت کردند و جایگاه خود در صدر جدول را به سپاهان تحویل دادند، قصد دارند همه امتیازهای بازی‌های باقی مانده را کسب کنند تا اگر توانستند صدرنشینی را از رقیب همشهری خود باز پس گیرند. در عین حال ذوب‌آهنی‌ها تا پایان فصل کار ساده‌ای در پیش ندارند و در این راه در اولین قدم باید به مصاف پرسپولیس بروند. در آن سوی میدان پرسپولیسی قرار دارد که ۶ـ۵ هفته است که طعم پیروزی را نچشیده است و علاوه بر این موضوع از کمبود گل‌زنی در تیم خود هم رنج می‌برد. در عین حال این هواداران پرسپولیس بودند که در هفته‌های گذشته با ابراز نارضایتی خود از عملکرد تیم شان وضعیت را برای پرسپولیسی‌ها بحرانی‌تر کرده‌اند. در بازی رفت پرسپولیسی‌‌ها با دو گل ذوب آهنی را که از فینال لیگ قهرمانان بازگشته بود، شکست دادند. باید دید در بازی امروزچه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.
مس کرمان ـ سپاهان، ورزشگاه
شهید باهنر کرمان، ساعت ۱۷
صمد مرفاوی و تیمش که در یک مقطع از لیگ در 16 بازی متوالی نباختند، اکنون 11 بازی است که نبرده‌اند و به نظر می‌رسد اگر همین روند مس ادامه پیدا کند، آنها تا پایان فصل که پنج هفته می‌شود رکورد خود را برعکس جبران کنند. سپاهان صدرنشین در صورت پیروزی در این بازی راه خود را برای قهرمانی هموارتر خواهد کرد و مس نیز که به نظر می‌رسد برای آسیایی شدن شانسی نداشته باشد، در فکر سه امتیاز این بازی حیثیتی است.
استقلال ـ تراکتورسازی
ورزشگاه آزادی ساعت 19
پرویز مظلومی‌و شاگردانش مسرور از پیروزی‌های گذشته‌ خود که همگی بردهای شیرینی بوده برای حفظ امیدهای خود به قهرمانی این فصل تنها به ۳ امتیاز دیدار با تراکتورسازی می‌اندیشند. در حالی که خط حمله استقلال همچون آرش برهانی و سید مهدی سید صالحی روزهای خوبی را سپری می‌کنند‌، اما فرهاد مجیدی با مصدومیتی که در بازی با پاختاکور نصیبش شد نمی‌تواند در این بازی برای استقلال به میدان برود. تراکتورسازی نیز که در رتبه چهارم جدول قرار دارد، به فکر تحقق بخشیدن به رویای آسیایی خود است‌. تبریزی‌ها در این فصل بسیار خوب وارد مسابقات شدند و در بازی‌های حساس در مقابل تیم‌های بزرگ نیز به هیچ وجه کم نیاوردند تا اکنون یکی از مدعیان اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشند. جدال استقلال و تراکتور در میان دیگر بازی‌های حساس این هفته می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد.

نبرد استقلال و تراکتورسازی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دیدنی است

سپاهان در بازی امروز مقابل مس کرمان فقط به صدرنشینی و امتیاز کامل فکر می‌کند