دوربین‌های کامپکت و نیمه حرفه‌ای جدید برای کاربران مختلف

بازار دیجیتال- شرکت Nikon به تازگی دو دوربین عکاسی دیجیتال جدید را به بازار معرفی کرده است. به این ترتیب این شرکت یک دوربین کامپکت و یک دوربین نیمه حرفه‌ای را به بازار معرفی کرده است. دوربین کامپکت این شرکت با مدل P۳۰۰ به بازار معرفی کرده است که قابلیت‌های متنوعی دارد. این دوربین که رقیب جدی دوربین‌های S۹۵ شرکت Canon و دوربین XZ-۱ شرکت Olympus است. این محصول مجهز به پردازشگر جدید Expeed C۲ بوده و از حسگر BSI-CMOS هم بهره می‌برد.

دوربین مدل P۳۰۰ قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل را داشته و حداقل و حداکثر فاصله کانونی آن به ترتیب به ۲۴ و ۱۰۰ میلیمتر می‌رسد. محدوده فوکوس معمولی این دوربین ۳۰ سانتیمتر بوده و حداقل و حداکثر سرعت شاتر آن به ترتیب برابر ۸ ثانیه و ۱ به ۲۰۰۰ ثانیه است.

این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD، SDHC و SDXC را به کاربرانش می‌دهد. حداکثر حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی برابر ۳۲۰۰ بوده و امکان عکسبرداری پیاپی آن به صورت ۷ فریم در هر ثانیه است. نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۹۲۱۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این دوربین امکان فیلمبرداری با وضوح HD و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم داشته و از یک پورت USB ۲.۰ هم بهره می‌برد. ابعاد این دوربین برابر ۳۲×۵۸×۱۰۳ میلیمتر بوده و وزن آن به ۱۸۹ گرم می‌رسد.

دوربین جدید دیگر شرکت Nikon با مدل D۵۱۰۰ و همراه با یک میکروفون با مدل ME-۱ به تازگی به بازار معرفی شده است.

این دوربین نیمه حرفه‌ای دارای حسگری با قابلیت ثبت تصاویر با وضوح ۱۶ مگاپیکسل است. این محصول امکان فلیمبرداری با وضوح full HD و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم داشته و مجهز به فیلترهای مختلف برای ایجاد افکت‌های خاص روی عکس و فیلم هم هست.

این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه را هم دارد. این محصول همچنین دارای نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۹۲۰۰۰۰ نقطه‌ای برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

این شرکت از طرفی یک میکروفون اکسترنال را هم به بازار معرفی کرده است که به طور اختصاصی برای دوربین‌های SLR این شرکت طراحی و تولید شده است. این میکروفن مجهز به قطعات کاهش دهنده نویز و فیلتر کاهش تاثیر باد هم بوده و برق مصرفی آن از طریق دوربین تامین می‌شود. این میکروفن می‌تواند همراه با دوربین‌های D۳s، D۷۰۰۰، D۳۰۰s، P۷۰۰۰ و D۵۱۰۰ مورد استفاده قرار بگیرد.

با این همه اما شرکت Nikon هنوز اطلاعاتی را درباره زمان و قیمت عرضه این محصولات جدید خود اعلام و منتشر نکرده است.