واریز مرحله سوم یارانه‌ها از اول اردیبهشت

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز مرحله سوم یارانه‌ها از اول اردیبهشت خبر داد. بهروز مرادی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به واریز یارانه‌ها در دو مرحله قبلی به حساب تمامی افرادی که متقاضی یارانه بودند، اظهار کرد: این کار براساس برنامه تنظیم‌شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها انجام شده و در یک بازه زمانی یارانه‌های نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. وی با بیان اینکه در سال‌جاری مبلغ نقدی یارانه‌ها به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد، عنوان داشت: مبلغ نقدی کماکان مانند سال گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و این در حالی است که برخی از خانواده‌ها نیز با توجه به حمایت بیشتر از نیازمندان از دریافت مرحله سوم یارانه‌ها انصراف داده‌اند.

اعلام تاییدیه حساب‌های ثبت‎شده جدید تا پایان هفته

مرادی همچنین درباره این که چرا بعد از گذشت دو هفته از اعلام شماره حساب به سایت رفاهی، هنوز تاییدیه حساب اعلام نمی‌شود، گفت: سامانه رفاهی به نشانی www.refahi.ir از ۲۰ اسفند ۸۹ باز شده و همچنان باز است و هرکس بخواهد شماره حساب جدید اعلام می‌کند.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: هرکس شماره حساب برای دریافت یارانه به سایت رفاهی اعلام کند یا تاییدیه آن را در جا می‌گیرد و در غیر این صورت اگر نیازی به هماهنگی با شبکه بانکی باشد، تا آخر این هفته، جواب نهایی تایید شماره حساب‌ها دریافت می‌شود.

مرادی تاکید کرد: تاییدیه شماره حساب‌ها تا قبل از پرداخت مرحله سوم یارانه‌ها از شبکه بانکی گرفته می‌شود، اما آنهایی که شماره حساب خود را از طریق شعبه بانک به سایت اعلام کرده‌اند، چون از طریق بانکداری الکترونیکی بوده، شماره حساب آنها در جا تایید و نهایی شده است.

مرادی تصریح کرد: از ۲۰ اسفندماه که سایت رفاهی باز شده، تکه تکه شماره حساب‌های وصول شده به شبکه بانکی اعلام و تاییدیه‌ها گرفته می‌شود و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که شماره حساب‌هایی که تایید شود، حتما یارانه‌ مرحله جدید را دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد کسانی که ازدواج کرده و هنوز شماره حساب آنها تایید نشده، اما قبلا جزو خانوار پدرومادری بوده‌اند، گفت: هر آنچه تغییرات در خانوار انجام شده و قبل از پرداخت یارانه جدید- در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ۱۳۹۰- آخرین تغییرات خانوار از مرکز آمار ایران دریافت می‌شود. وی تاکید کرد: مبنای بعدی خانوار همان گزارش مرکز آمار است که به سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا آخر فروردین اعلام می‌شود.

مرادی اضافه کرد: البته تغییرات بعد خانوار شامل تولد، فوت، ازدواج و طلاق به صورت روزانه و آنلاین به وزارت رفاه اعلام می‌شود، اما آخرین تغییرات که هرروز تولد و ازدواج صورت می‌گیرد، هم تا قبل از پرداخت یارانه‌ها از مرکز آمار دریافت می‌شود. مرادی گفت: آخرین آمار ازدواج و طلاق هم تا دو سه روز مانده به پرداخت یارانه‌ها براساس تغییرات اعلام شده در بعد خانوار، اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایت رفاهی همچنان باز است، گفت: اعلام شماره حساب از طریق بانک، کافی‌نت، دفاتر ICT روستایی، اداره، منزل و مراکز اینترنت امکان‌پذیر است. مرادی در پاسخ به اینکه آیا عدم تایید شماره حساب بعد از ۲ هفته به معنای قصد دولت مبنی بر عدم پرداخت یارانه مرحله سوم است، گفت: این‎گونه نیست و دولت قصد دارد به هرکس که شماره حساب اعلام کرده و تایید شده، یارانه پرداخت کند. این شماره حساب‌ها کم‌کم و هفته به هفته تایید می‌شود و به حساب همه آنها یارانه نقدی مرحله جدید واریز می‌شود. وی در مورد اینکه چند نفر حساب جدید اعلام کرده‌اند، گفت: آمار آن هفته آینده اعلام می‌شود. مرادی تاکید کرد: هرکس شماره حساب اعلام کند و شماره او تایید شود، به طور یقین یارانه‌‌ نقدی را در آخر فروردین و اوایل اردیبهشت دریافت می‌کند.