تقسیم هزار ریال سود به ازای هر سهم «مرجان کار»
شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار روز شنبه گذشته میزبان سهامداران خود در مجمع عمومی عادی سالانه بود تا به این ترتیب پس از حیات 5 ماهه فرابورس، مجمع نخستین شرکت فرابورسی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ما، مجمع مرجان کار با حضور 99 درصد سهامداران رسمیت یافت و دکتر علیرضا برادران به نمایندگی ازسرمایه‌گذاری امید ریاست جلسه را عهد‌ه‌دار شد و علیرضا کدیور و قاسمی نیز به ترتیب به نمایندگی از سرمایه‌گذاری توسعه صنایع بهشهر و سرمایه‌گذاری سپه به عنوان ناظران مجمع انتخاب شدند، ضمن این که مجید فدایی مدیرعامل شرکت هم دبیری جلسه را برعهده گرفت.
در ابتدای مجمع «کمرجان»، دکتر برادران از مرجان‌کار به عنوان یکی از شرکت‌های سودآور مجموعه سرمایه‌گذاری امید یاد کرد و گفت: این شرکت با سرمایه ۲۰ میلیارد ریال از سال ۶۰ آغاز به کار کرده و ۲۸ سال قدمت دارد و با توجه به صنعتی که در آن فعالیت می‌کند و همچنین نسبت‌های سودآوری، از وضعیت مناسبی برخوردار است.
رییس مجمع مرجان کار با بیان اینکه این شرکت فرابورسی بدون رقیب است، گفت: مرجان کار دسترسی مناسبی به مواد اولیه برای تولید آجرهای سفالی دارد و تکنولوژی روزصنعت را نیز در اختیار دارد که البته نقش مدیریت شرکت نیز در زمینه‌ موفقیت‌های رخ داده، حائز اهمیت بوده است، ولی با این حال نیاز به توسعه و پیشرفت در این شرکت احساس می‌شود که خوشبختانه شرکت با توجه به رویکردهای جدیدی که در بخش ساختمان در استفاده از یونولیت، کامپوزیت و... اتفاق افتاده، طرح‌های توسعه خوبی
در دست اجرا دارد.
پس از اظهارات دکتر برادران، مجید فدایی مدیرعامل شرکت به قرائت گزارش هیات مدیره پرداخت و از آخرین تحولات رخ داده در این شرکت سخن گفت.
وی در اظهارات خود از تعدیل قیمت محصولات براساس مکانیزم بازار جهت حفظ مزیت رقابتی، توسعه فعالیت‌های بیشتر و فروش (شرکت در نمایشگاه، افزایش تبلیغات و...)، تحقیق و توسعه برای اجرای طرح‌های نوین و اجرای سیاست‌های تشویقی برای عاملین فروش به عنوان‌ استراتژی‌های اصلی این شرکت فرابورسی یاد کرد.
به گفته وی، این شرکت 15 میلیون قالب بلوک سقفی 20 همگن شده با برش 20 سانتی‌متر یا 350/13 میلیون قالب بلوک سقفی 20 همگن شده با برش 5/22 سانتی‌متر ظرفیت سالانه دارد.
وی از طرح سفال وبتن سبک به عنوان دو طرح توسعه این شرکت یاد کرد و افزود: سفال بام محصولی است که درسقف‌های شیبدار ساختمان‌ها به جای ورق گالوانیزه یا قیرگونی و آسفالت یا به جای انواع آزبست استفاده می‌شود. استفاده از این محصول در غالب ساختمان‌های اروپایی مرسوم است و استفاده ازآن در کشور ما نیز در حال افزایش است. همچنین بتن سبک یا متخلخل اولین بار در سال (۱۹۲۴) میلادی به وسیله آرشیتکت سوئدی اختراع شد. این محصول هم اکنون در اروپا با نام‌های ایتونگ (Ytong) یا هبلکس (Hebelex) عرضه می‌شود و به علت سبکی و استحکام، دارای مقاومت بالا در برابر زلزله است.
فدایی در ارائه گزارش هیات مدیره نیز به تشریح عملکردهای شرکت و تفسیر نمودارهای مالی پرداخت که بخشی از این جداول و نمودارها در ذیل می‌آید.
مجمع مرجان کار پس از قرائت گزارش هیات مدیره از حسابرس خواست تا گزارش خود را قرائت کند و گزارش حسابرس نیز که فاقد بند خاصی بود و همواره عملکرد شرکت را مطلوب ارزیابی کرده بود، ظرف چند دقیقه به پایان رسید تا به این ترتیب اعضای مجمع نخستین شرکت وارد شده به فرابورس صورت‌های مالی مرجان کار را مورد تصویب قرار دهند.
همچنین مجمع با در نظر گرفتن منافع سهامداران جدید شرکت نسبت به پرداخت 100 تومان سود به ازای هر سهم معادل 90 درصد از سود تحقق یافته، موافقت کرد.