گروه گردشگری: با رای بریتانیایی‌ها، ایران در میان سه مقصد محبوب گردشگران در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت.

به گزارش «ایسنا» براساس رای گردشگران انگلیسی و مدیران ارشد صنعت گردشگری، چین، مکزیک و ایران، سه کشوری بودند که در بازار جهانی سفر ۲۰۱۵، به عنوان سه مقصد نخست و محبوب برای سفر در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد‌ه‌اند.

طبق گزارش سالانه بازار جهانی سفر (WTM)، بر مبنای رای ۲۰۵۰ ذی‌نفع در این نمایشگاه، از جمله خریداران و غرفه‌داران و همچنین با رای ۱۰۳۸ گردشگر بریتانیایی،۱۶ درصد از گردشگران برای سفر به ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی علاقه نشان داده‌اند و از هر ۱۰ رهبر کسب و کار در بازار جهانی نیز سه نفر برای انجام مبادلات اقتصادی با ایران در سال آینده میلادی، ابراز تمایل کرده است.

با انتشار این گزارش بازار جهانی سفر، رسانه‌های زیادی همچون رویترز، BBC و «تراول ویکلی» به «صدرنشینی ایران در بین مقاصد محبوب سفر در سال ۲۰۱۶» پرداخته‌اند.

نمایشگاه گردشگری لندن که بیشتر محل ملاقات جهانی برای تجارت سفر است و یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت گردشگری به شمار می‌آید، امسال از دوم نوامبر (۱۱ آبان ماه) کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه که شریک امسال آن مکزیک بود و به خاطر حضور پررنگش به‌عنوان یکی از سه مقصد محبوب گردشگران در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد، پنجم نوامبر (پنج‌شنبه، ۱۴ آبان ماه) به سی و ششمین فعالیت خود خاتمه داد. در همین حال در گزارش سالانه گرایش‌های جهانی بازار جهانی سفر برای سال ۲۰۱۵ نیز آمده است که ایران با محبوبیت فزاینده در نقشه گردشگری جهانی، پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی درنقشه گردشگری خاورمیانه دارد.

پیش از این نیز، در روزهای برگزاری بازار جهانی سفر، سایمون پرس، مدیر ارشد بازار جهانی سفر (WTM) نیز با اشاره به میزان علاقه‌مندی گردشگران برای دیدن ایران گفته بود: «بسیاری از شرکت‌های خارجی در نتیجه توافق ایران و ۱+۵ به دنبال تجارت در ایران هستند و کمپانی‌های گردشگری نیز مسیر خود را به سمت ایران پیدا کرده‌اند.»

این درحالی است که پس از توافق هسته‌ای و اقدام برای حذف تحریم‌ها علیه ایران، وزارت امور خارجه بریتانیا نیز هشدار به اتباع خود درباره سفر به ایران و توصیه برای لغو سفرهای غیرضروری به این کشور را حذف و اعلام کرد که میزان خطر برای اتباع بریتانیایی به‌دلیل تغییر روابط دولت رئیس‌جمهور روحانی، کاهش پیدا کرده است. به گزارش «دنیای اقتصاد» بخش خصوصی ایران در نمایشگاه امسال بازار جهانی سفر حضور گسترده و فعالی داشته است و به نظر می‌رسد این حضور نتایج ارزنده‌ای برای گردشگری ایران به دنبال داشته باشد.