خبرگزاری میراث فرهنگی: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در حال تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری درخصوص گردشگری ورزشی و این نوع همکاری‌هایی که به دو دستگاه همچون وزارت ورزش و فدراسیون‌های آن و سازمان میراث و گردشگری مربوط می‌شود، هستیم. مرتضی رحمانی‌موحد افزود: در این تفاهم‌نامه مکانیسم همکاری‌ها و برنامه‌ها برای مناسبت‌های ورزشی داخلی و خارجی که می‌تواند برای گردشگری و توسعه و رشد آن مفید باشد و گردشگری از آن بهره جوید در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید برآنکه تحقق این هدف نیازمند هماهنگی دوسویه است تا شاخص‌های عمومی تهیه شود و تنها به یک رشته خاص از ورزش ارتباط نیابد، یادآور شد: هر موقعیتی با توجه به حجم رویداد، از المپیک و بازی‌های آسیایی گرفته تا تورنمت‌های بین‌المللی ساده ضوابط خاص خود را خواهد داشت.

معاون گردشگری در پاسخ به این سوال که آیا عقد این تفاهم‌نامه تا زمان بازی‌های جام ملت‌های آسیا انجام خواهد شد گفت: تمام تلاش ما برآن است تا موارد فوق را مورد بررسی قرار دهیم و در خصوص آنها با حوزه ورزش در حال رایزنی هستیم. هرچند تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به جام ملت‌های آسیا برسد اما به نظرم اگر بخواهیم این امر را به‌عنوان یک کار سازماندهی شده جلو بریم، باید زمان بیشتری در نظر بگیریم.