گروه گردشگری: یک کارشناس صنعت گردشگری آلمان گفت: ایران در معرفی جاذبه‌های گردشگری نیازمند یک برنامه هدفمند و منسجم است و با کمبود‌هایی روبه‌رو است که با استفاده از شرکت‌های کارگزاری روابط عمومی بین‌المللی می‌تواند این ضعف را جبران کند. فرانک گرافینستین (farnk grafenstein) در دیدار با رئیس اتاق اصفهان تصریح کرد: در صنعت گردشگری جهان حضور شرکت‌های کارگزاری روابط عمومی بین‌المللی باعث معرفی جذابیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در این صنعت می‌شود.

وی گفت: تعداد تخت‌های هتل، ناوگان حمل‌ونقل، مراکز اقامتی از جمله بخش‌های صنعت گردشگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. گرافینستین تبلیغات در مراکز حمل و نقل هوایی و ریلی را یکی از اقدامات موثر تبلیغات شرکت‌های روابط عمومی برای معرفی جذابیت‌های گردشگری عنوان کرد.

این کارشناس آلمانی صنعت گردشگری، اصفهان را گنج پنهانی معرفی کردکه باید به جهانیان شناسانده شود و افزود: نشان دادن ظرفیت‌های اصفهان نیازمند فرآیند تبلیغاتی چندرسانه‌ای در کشورهای هدف است.

وی خطاب به فعالان گردشگری اصفهان گفت: با توجه به بحران کشورهای عربی در جذب توریست بهترین فرصت برای ایران است که گردشگران خارجی را به سمت خود جذب کند. گرافینستین به کمبود اطلاع‌رسانی و تبلیغات جاذبه‌های گردشگری ایران به ویژه اصفهان در رسانه‌های جمعی و گروهی جهان اشاره کرد و گفت: کشورهایی که از ایران جذابیت کمتری دارند، توانسته‌اند با تبلیغات رسانه‌ای سهم قابل توجهی از بازار توریسم را به خود اختصاص دهند.

وی استفاده از رسانه‌های گروهی از جمله شبکه‌های تلویزیونی، وب سایت‌های اینترنتی، تبلیغات محیطی در فضای شهری، دعوت از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران گردشگری روزنامه را از راهکارهای معرفی جذابیت‌های گردشگری اصفهان در کشورهای هدف مطرح کرد.