نرخ اقامت نوروزی در هتل‌ها از شبی 100 هزار تا 5/2 میلیون تومان

خبرگزاری مهر- بررسی نرخ چند هتل با درجه‌های مختلف در آستانه ایام نوروز نشان می‌دهد که نرخ اتاق هتل با درجه متوسط و دو ستاره که جزو هتل‌های با درجه پایین به شماره می‌آید از شبی ۱۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و هر چه تعداد ستاره‌های هتل‌ها بیشتر باشد، این مقدار هزینه نیز افزایش پیدا می‌کند به نحوی که در برخی از شهرها، قیمت اتاق هتل با خدمات کامل آن به دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد. به عنوان مثال نرخ اتاق هتل در شهر کاشان که یکی از شهرهای نزدیک به تهران و پر مسافر است و به‌دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی زیاد، جزو یکی از پر گردشگرترین شهرها است بین ۹۰ تا ۵۰۰ هزار تومان متفاوت است.

اما نرخ اتاق هتل در اصفهان که یکی از شلوغ‌ترین شهرهای مقصد برای سفرهای نوروزی است تا ۷۰۰ هزار تومان متغیر است. این نرخ‌ها بستگی به انتخاب مسافر برای اقامت در اتاق‌های ویژه بهترین هتل‌های این شهر یعنی هتل‌های ۵ ستاره و سنتی دارد.

اقامت در بهترین هتل‌های جزیره کیش نیز با همه امکانات از جمله صبحانه، ناهار، شام و سوئیتی که رو به خلیج‌فارس باز می‌شود، شبی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرخ دارد. در این جزیره تفریحی نیز اقامت در هتل برای هر شب ۱۵۰ هزار تومان حداقل قیمتی است که گردشگران باید بپردازند البته اگر با تورهای گردشگری به این جزیره نروند.

بخش رزرو هتل‌های مشهد هم اعلام می‌کنند که نرخ هتلشان از ۲۸ اسفند ماه تا ۶ فروردین سال ۹۳ افزایش و از هفتم به بعد دوباره مانند قبل از شروع ایام تعطیلات نرخ‌ها کاهش می‌یابد.

با این وجود، نرخ اتاق هتل بستگی به تعداد ستاره‌ها، درجه هتل و خدمات ویژه‌ای که ارائه می‌کنند، دارد، اگر نرخ هتلی نسبت به روزهای غیر از ایام عید بالا برود و به ازای آن خدماتش نیز بیشتر شود قابل قبول است. از سوی دیگر شهرهای پر گردشگر معمولا نرخ اتاق هتل‌هایشان از نرخ اتاق در شهرهای کم گردشگر بیشتر است. در شهری مانند تهران نیز که در ایام نوروز مسافر کمتری دارد هتل‌ها قیمت اتاق‌های خود را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهند.