ایسنا- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم گفت: حفظ منابع آبی، یکی از ارکان اصلی توسعه گردشگری است. به گزارش «ایسنا»، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی با اشاره به برگزاری هفته گردشگری از پنجم تا یازدهم مهرماه، اظهار کرد: شعار جهانی امسال «گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک» است.
در این زمینه، این اداره‌ کل با همکاری استانداری، شهرداری، ارگان‌های ذی‌ربط و بخش خصوصی، برنامه‌های مشترکی را در هفته گردشگری برگزار می‌کند.
او همچنین جاذبه‌های مرتبط با منابع آبی مانند تالاب‌ها، رودخانه‌ها، مرداب‌ها، آبشارها، چشمه‌های آب سرد و آب گرم را از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دانست. وی با اشاره به تشکیل جلسات هماهنگی میان اداره‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی برای برگزاری هفته گردشگری در استان قم، نواختن زنگ گردشگری و سخنرانی کارشناسان گردشگری در برخی مدارس را از جمله برنامه‌های این هفته دانست. حسینی برگزاری تور دوچرخه‌سواری و تور قم‌گردی، نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، جشنواره‌ بادبادک، نشست علمی با استادان دانشگاه‌ها، ایجاد ایستگاه نقاشی در بوستان‌ها و برپایی نمایشگاه صنایع‌ دستی را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی این هفته ارزیابی کرد و افزود: واحدهای اقامتی و گردشگری در این هفته، با دادن تخفیف ویژه از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند.