p18 copy

رامسر یکی از شهرهای گردشگرپذیر است که هر تعطیلات پذیرای گروه زیادی از توریست‌‌‌ها می‌شود. پیشنهاد ما به شما انتخاب یکی از روستاهای رامسر به جای سفر چند باره به این شهر است. در روستای «انجیرکش» این شهرستان هزینه یک کلبه جنگلی با ظرفیت پذیرش پنج نفر به ازای هر شب سه و نیم میلیون تومان است. جاذبه‌‌‌های اطراف این روستا شامل جنگل‌های سرسبز دالخانی، تله کابین رامسر، قلعه مارکو، پارک جنگلی صفارود و روستای جواهرده می‌شود. «رمک» دیگر روستایی است که باز هم در حوالی رامسر قرار دارد. هزینه رزرو یک کلبه در حوالی این روستا برای چهار نفر به ازای هر شب به دو میلیون و 780‌هزار می‌‌‌رسد.

روستای جواهرده، کاخ موزه رامسر، جنگل‌های دالخانی، آب گرم سادات، موزه مردم‌شناسی و تله کابین رامسر در حوالی رمک قرار دارند.  گلوگاه از دیگر شهرهای مازندران است که به عنوان یکی از کریدورهای پرندگان مهاجر هم شناخته شده و در چند سال اخیر باعث جذب پرنده‌‌‌نگرها و پرنده‌‌‌شناسان زیادی به این منطقه شده است. برای اقامت در کلبه‌‌‌های درختی حاشیه گلوگاه هزینه یک شب رزرو به ازای 4 نفر به 667‌هزار تومان می‌‌‌رسد. در حوالی این کلبه‌‌‌ها تپه تاریخی گراودین، توسکا چشمه، روستای آغوز دره، روستای تاریخی نیالا، جاده قدیمی سنگ فرش، آبشار اسپه او، غار باستانی هوتو و قبرستان تاریخی‌هزار ساله سپیدچاه قرار دارد.

نوشهر از دیگر شهرهای گردشگرپذیر در مازندران است. با این حال برای سفر می‌توان به جای این شهر سراغ روستاهای اطراف آن رفت. یکی از این روستاها «اسلام آباد» است که هزینه اقامت در کلبه‌‌‌های آن برای چهار نفر به ازای هر شب به 600‌هزار تومان می‌‌‌رسد. سد آویدر، پارک جنگلی سی سنگان و ‌‌‌ روستای کندلوس در حوالی این روستا واقع شده‌‌‌اند. شیرگاه در فاصله 230 کیلومتری تهران قرار دارد. روستای «چالی» یکی از روستاهای این شهر است که جاذبه‌‌‌هایی نظیر دو رودخانه تلار و کسیلیان، ‌‌‌ هفت آبشار‌‌‌، سد سنبل رود و ‌‌‌ آبشار پلنگ‌‌‌دره در حوالی آن قرار دارد. هزینه رزرو یک کلبه در این روستا برای سه نفر به ازای یک شب به یک میلیون و 56‌هزار تومان می‌‌‌رسد.

مرزن آباد هم مانند شیرگاه فاصله چندانی با تهران ندارد. از این رو می‌توان یک سفر دو روزه را به این مقصد البته به روستای «دلیر» تدارک دید. این روستا در حوالی قله زرین کوه، کوه‌‌‌های سرسبز (در بهار و تابستان)، چشمه‌‌‌های فراوان، رودخانه‌‌‌های پر آب، آبشارهای سیاه چشمان و هفت‌‌‌خونی، چشمه آب‌گرم طبیعی، دره الیت و منطقه یخگیران قرار گرفته است و هزینه اقامت 4 نفر در یک کلبه 778‌هزار تومان برای هر شب است.

تنکابن همواره مخاطبان خاص خود را دارد. برخی به این شهر می‌‌‌روند تا طبیعت‌‌‌گردی در جنگل‌های اطراف آن داشته باشند و گروه دیگری ویلاها و اقامتگاه‌ها و هتل‌‌‌ها را ترجیح می‌دهند. اگر تمایل به اقامت در یک کلبه در روستاهای تنکابن را داشته باشید‌‌‌، «قلعه گردن» یکی از آنهاست. این روستا دسترسی آسانی به غار آبی دانیال، پارک ملی خشکه داران، جنگل دو هزار، چشمه آب‌گرم فلکده و  آبشار سنگ بن دارد و هزینه رزرو آن برای شش نفر به ازای یک شب دو میلیون تومان است.

شهر مرزیکلا در سوادکوه نیز یکی دیگر از مقاصد در دسترس برای ساکنان تهران است. این شهر به دریاچه سد سنبل رود، هفت آبشار، آبشار آهکی، جنگل بکر لفور، دریاچه سد شیاده، آبشار درازکش، دریاچه کامیکلا، آب‌گرم طبیعی ازرود، موزه بابل، تالاب رمنت، جنگل شیاده، جنگل نارنجلو، آبشار کیمون، آبشار گزو و آبشار کلیره دسترسی آسانی دارد. هزینه یک شب اقامت در کلبه‌‌‌های مرزیکلا به ازای دو نفر برای هر شب یک میلیون و 223‌هزار تومان است.  رزرو کلبه در روستای «امره» در حوالی ساری برای چهار نفر به ازای هر شب دو میلیون تومان است. پناهگاه حیات وحش دشت ناز، باداب سورت، پارک جنگلی شهید زارع، دریاچه الندان، آبشار اوبن، دریاچه میانشه، سلیمان تنگه، میدان ساعت، عمارت کلبادی، عمارت فاضلی، خانه رمدانی، خانه سردار جلیل ساروی، حمام وزیری، آب انبار نو، مجموعه تاریخی فرح‌آباد و تالاب سالندون و بالندون همگی در حوالی امره قرار دارند که می‌توانند سفری جذاب را برای گردشگران رقم بزنند.

آنچه گفته شد تنها بخشی از روستاهای دارای اماکن گردشگری و توریستی در استان مازندران است. طبیعی است که با یک جست‌وجوی ساده در پایگاه‌‌‌های مرتبط با رزرو اقامتگاه‌‌‌ها و کلبه‌های روستایی و جنگلی می‌توانید انواع و اقسام گزینه ‌‌‌ها را مشاهده و از بین آنها انتخاب کنید. مهم این است که یک سفر متفاوت از قبل داشته باشید و با جاذبه‌‌‌های دیگر مازندران آشنا شوید.