منطقه آزاد اینچه‌‌‌برون؛ افق امیدوارکننده اقتصاد گلستان

یوسفی با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه بلاتکلیفی جهاد کشاورزی در این مدت برای کشاورزان مشکلاتی ایجاد کرده است، افزود: تصمیمات بدون کارشناسی مشکلات زیادی را برای صنعت طیور ایجاد کرده است. صنعت طیور برای اقتصاد استان بسیار بااهمیت است و باید به آن پرداخته شود. وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد داریم دستگاه‌‌‌های اجرایی از اتاق بازرگانی برای نظر کارشناسی اقتصادی استفاده کنند. رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: با توجه به خشکسالی‌‌‌های حاکم در استان گلستان نزدیک به ۵۰‌درصد پیش‌بینی‌‌‌ها برداشت محصول داشتیم. در کنار این مشکلات پیش آمده قیمت گندم به رقم پیشنهادی (۱۷هزار تومان) نرسیده و در پرداخت نیز نظم وجود ندارد. وی اظهار کرد: در زمینه برداشت محصول سیب‌‌‌زمینی استان گلستان و با توجه به کیفیت بالای آن، پیگیر برندسازی این محصول استان و موفق به اخذ نظر مساعد شدیم.

یوسفی افزود: در موضوع صرفه‌‌‌جویی نخستین جایی که هدف گرفته می‌شود صنعت است در صورتی که صنعت حال و روز خوبی ندارد و اگر متوقف شود زمینه معیشتی مردم که از مهم‌ترین فاکتورهاست با مشکل مواجه می‌شود. وی تاکید کرد : باید برنامه‌‌‌ریزی شود تا در سال رشد تولید جلوی تولید را نگیریم. مبصری، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در این نشست اظهار کرد: تنها افق امیدوار‌کننده اقتصاد استان گلستان تاسیس منطقه آزاد اینچه‌‌‌برون است. وی افزود: این افق می‌تواند رونق قابل‌توجهی را در صنعت استان ایجاد کند و نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار روابط تجاری را محقق سازد. مبصری به نیازهای اولیه منطقه آزاد اینچه برون اشاره و اظهار کرد: به این منظور ۵۳ همت سرمایه‌گذاری نیاز است که ۵۰‌درصد آن به عهده دولت است که ۱۲ همت آن را دولت مستقیم متعهد شده است و ۱۴ همت آن از فروش اراضی محقق خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق گرگان افزود: در سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اینچه برون، تقدم با دولت است و پس از آن سرمایه‌گذاری بخش عمومی و خصوصی انجام خواهد شد. وی گفت: اساسی‌‌‌ترین نیاز منطقه آزاد اینچه‌‌‌برون برق است که باید به روش‌های مختلف تامین شود.