6 copy

در روز معاملاتی سه‌‌‌شنبه مورخ 29فروردین 1402، نماد معاملاتی غدیر برای برگزاری مجمع عمومی سالانه در روز جمعه مورخ 30فروردین 1402بسته شد که پیش‌بینی سرمایه‌گذاران از سود تقسیمی این سهم در حدود 140تومان به‌‌‌ازای هر سهم است که پیش‌بینی می‌شود تا تاریخ 30آذر 1402 سود اعلامی برای سهامداران واریز شود. جلسه مجمع شرکت قرار است در شهر تهران، بزرگراه شهید فهمیده، بلوار غربی ورزشگاه آزادی برگزار شود که دستور این جلسه استماع گزارش هیات‌مدیره، تصویب صورت‌های مالی دوره مالی منتهی به 30آذر 1401، انتخاب حسابرس، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیات‌مدیره و تعیین پاداش هیات‌مدیره است. در روز معاملاتی سه‌‌‌شنبه که مصادف با آخرین روز مجاز معاملاتی برای نماد «وغدیر» بود، مجموعا 57میلیون برگه سهم در این نماد معامله شد که در مقایسه با میانگین حجم ماه که به‌‌‌میزان 16میلیون و 900هزار است افزایش 230درصدی داشته است.

همین‌طور روند معاملات این سهم در روز مذکور نشان می‌دهد که یک‌روز پرنوسان داشت و در آخر با قیمت پایانی مثبت 3/ 5درصد روز معاملاتی را به پایان رساند. باتوجه به گزارش سه‌‌‌ماهه بسیار خوب شرکت و روند معاملاتی آخرین روز آن می‌‌‌توان گفت پس از مجمع نماد معاملاتی در روز بازگشایی با استقبال خوب سرمایه‌گذاران همراه خواهد بود.

در آخر به بهانه برگزاری مجمع شرکت بهتر است نگاهی به خالص دارایی روز آن بیندازیم. بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد که ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت در حدود 220هزار میلیارد تومان و بهای تمام‌شده آن برای شرکت در حدود 11هزار و 165میلیارد تومان است.

 بنابراین سرمایه‌گذاری‌‌‌های بورسی «وغدیر» مجموعا 209هزار میلیارد تومان ارزش افزوده برای شرکت داشته است. در این میان، بررسی ارزش بازار برآوردی سرمایه‌گذاری‌‌‌های غیربورسی سرمایه‌گذاری غدیر در حدود 31هزار میلیارد تومان تخمین زده شده که با توجه به بهای تمام‌شده 12هزار و 719میلیاردی آن ارزش افزوده 18هزار میلیارد تومانی برای شرکت به ارمغان می‌‌‌آورد.

با توجه به حقوق 16هزار و 900میلیارد تومانی صاحبان سهام و ذخیره کاهش ارزش 7میلیارد و 300میلیون تومانی و بر اساس آخرین قیمت روز هر سهم شرکت که 2هزار و 959تومان است، خالص ارزش روز دارایی‌‌‌های «وغدیر» (NAV) به‌‌‌میزان 246هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که بر این اساس خالص ارزش روز به‌‌‌ازای هر سهم شرکت نیز 3هزار و 600تومان به دست آمده است. باتوجه به NAV به دست آمده قیمت به ازای خالص ارزش دارایی هر سهم شرکت (P/ NAV) عدد 72درصد به دست می‌‌‌آید که در مقایسه با سایر هم‌‌‌گروهی‌های خود یکی از بیشترین NAV‌ها را دارد.