«ومعادن»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اعلام کرد که تاییدات لازم از سوی حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی بهراد مشار) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۲۵/ ۱۲/ ۱۴۰۰ هیات‌مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۴/ ۸‌هزار میلیارد تومان به مبلغ ۲۰‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۳۸درصدی) از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌‌‌ای انجام شده و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌‌‌پذیر و اصلاح ساختار مالی را دریافت کرده است.

«سپ»: شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش از تمدید مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۰۰میلیارد تومان به ‌‌‌مبلغ ۸۰۰میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۶۰درصدی) از محل مطالبات و آورده نقدی، مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام از تاریخ ۱۷/ ۰۱/ ۱۴۰۱ تا ۲۶/ ۰۱/ ۱۴۰۱ خواهد بود.

«کچاد»: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو دو اطلاعیه در کدال منتشر کرد که در اطلاعیه اول شرکت از ثبت افزایش سرمایه ۱۱۶درصدی از محل سود انباشته در مرجع ثبت شرکت‌ها خبر داد. در اطلاعیه دوم نیز اعلام کرد که با عنایت به ثبت افزایش سرمایه این شرکت از مبلغ ۵/ ۵‌هزار میلیارد تومان به مبلغ ۹/ ۱۱‌هزار میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۱۶درصدی)، سهام جایزه سهامداران از روز سه‌‌‌شنبه به تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۱ به سهام عادی آنها اضافه شده است. از آنجا که کلیه گواهینامه‌‌‌های نقل و انتقال و سپرده سهام این شرکت، صادره توسط «شرکت سپرده‌‌‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه» با سرمایه ۵/ ۵‌هزار میلیارد تومان فاقد اعتبار است، سهامداران برای دریافت گواهینامه جدید با سرمایه ۹/ ۱۱‌هزار میلیارد تومان لازم است به ترتیب ذیل اقدام کنند:

* مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» و ثبت‌نام در آن سامانه؛

* مراجعه به سامانه درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه و دریافت نسخه چاپی گواهینامه جدید.

«اپرداز»: شرکت آتیه داده‌پرداز از پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده مبنی بر افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی خبر داد. بر این اساس، گزارش توجیهی هیات‌مدیره شرکت به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان به مبلغ ۳۰۰میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی و افزایش سرمایه در گردش به‌منظور اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارائه شده است.