از طرف دیگر به روزهای پایانی ماه یازدهم سال می‌رسیم و عملا چیزی به پایان سال نمانده است و اگر قرار باشد برای بسیاری از شرکت‌ها که سال‌مالی آنها پایان اسفند است، مفهوم پیش‌بینی به کار آید، باید هرچه سریع‌تر پیش‌بینی‌های خود را در سایت بارگذاری کنند. روز گذشته تنها سه شرکت بورسی eps منتشر کردند که از میان آنها هم یک شرکت اصلاحیه پیش‌بینی قبلی بوده است. این اصلاحیه مربوط به شرکت کربن ایران (شکربن) بود که در آن سود هر سهم نسبت به رقم قبلی حدود ۱۹ درصد کاهش یافته است. در این اطلاعیه گفته شده: «با عنایت به تغییرات محتمل در آینده و همچنین نظر سازمان بورس مبنی‌بر ضرورت کسر مبلغ جرایم تعزیرات که در گزارش حسابرس صورت‌های مالی ۶ ماه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ به آن اشاره شد، اقدام به شناسایی و لحاظ مبلغ ۴/ ۲۲ میلیارد تومان دیگر از مبلغ جرایم تعزیرات به‌عنوان هزینه دوره سال‌جاری که جمعا به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان شده است.» از همین رو در اصلاحیه جدید پیش‌بینی سود خالص سال‌مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ عملیات شرکت اصلی برابر ۲۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با احتساب درآمد سرمایه‌گذاری به میزان ۹۰ درصد سود خالص شرکت‌های فرعی (در صورت تحقق سود پیش‌بینی شده آنها و تحقق تقسیم سود در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام) بالغ‌بر ۵/ ۷۳ میلیارد تومان، جمعا سود خالص شرکت به مبلغ ۵/ ۹۵ میلیارد تومان می‌شود. بنابراین با توجه به ۲۵۰ میلیون سهم این شرکت، سود هر سهم پایان سال به مبلغ ۳.۸۲۴ ریال پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی اولیه این شرکت از سود خالص سال‌مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ به این صورت بود: «عملیات شرکت اصلی برابر ۴/ ۴۴ میلیارد تومان که با احتساب درآمد سرمایه‌گذاری به میزان ۹۰ درصد سود خالص شرکت‌های فرعی (در صورت تحقق سود پیش‌بینی شده آنها و تحقق تقسیم سود در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام) بالغ‌بر ۵/ ۷۳ میلیون ریال جمعا سود خالص شرکت به مبلغ ۱۱۷۹ میلیارد تومان که بر اساس میزان سرمایه ۲۵۰ میلیون سهم، سود هر سهم پایان سال نیز به مبلغ ۴.۷۲۰ ریال پیش‌بینی شده بود .

علاوه بر این دو شرکت دیگر هم بودند که برای اولین بار از سودهای سالانه برآوردی خود رونمایی می‌کردند. یکی از این شرکت‌ها معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) بود که با توجه به روند عملیات و فروش‌های شرکت پیش‌بینی می‌شود شرکت تا پایان سال‌مالی ۱۳۹۹ مبلغ ۱۶۴۸ ریال به ازای هر سهم درآمد محقق کند.

شرکت بعدی پتروشیمی جم بود که برای هر سهم خود در پایان سال رقم ۴.۴۵۲ ریال سود پیش‎‌بینی کرده است.