دانش بنیان‌ها، «مرد سال فولاد»  هستند

سال گذشته اعلام کردم که مرد سال فولاد کارگرانی هستند که در شرایط سخت کارهای بزرگ انجام می‌دهند و امسال از نگاه من مرد سال فولاد کسانی هستند که در شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی می‌کنند و با تحریم‌ها و چالش‌های موجود می‌جنگند. وی با بیان اینکه یک دهه از فعالیت در حوزه دانش‌بنیان در کشور می‌گذرد، افزود: در این بازه زمانی اتفاقات جدی رقم خورده است و شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: باید توجه داشت که کشور ایران در این حوزه در سال ۱۳۹۴ در جهان رتبه ۱۲۱ بود و سال گذشته به رتبه ۵۳ رسید و توانست طی هشت سال نیمی از راه را تا رسیدن به قله فناوری و نوآوری بپیماید.

وی با تأکید بر اینکه شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری و دانش‌بنیان در فولاد مبارکه در راستای توسعه و پیشرفت در این صنعت و ایجاد قابلیت برای رقابت در بازارهای جهانی صورت گرفته است، تصریح کرد: گرچه به قله نزدیکیم، اما در حوزه فناوری و نوآوری در آغاز راه هستیم و باید خلاقانه و دانش‌مدارانه پیچیدگی‌ها را پشت

سر بگذاریم. طیب‌نیا با بیان اینکه اساس کار ایجاد زیست‌بوم فناوری و نوآوری تعامل با دانش‌بنیان‌هاست گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان تمایل دارند با فولاد مبارکه همکاری کنند و ازاین‌رو شرکت‌های همکار فعلی باید دورنمای جدیدی را برای شرکت‌های خود رقم بزنند.

وی تصریح کرد: ما در برابر شرکت‌های همکار دیدگاه پدرانه و برادرانه داریم. سعی ما این است که به‌رغم بنگاه اقتصادی بودن، نگاه سودآورانه در حوزه دانش‌بنیان‌ها نداشته باشیم؛ اما انتظار ما رشد پرشتاب دانش‌بنیان‌هاست، همان‌طور که شرکت‌های حوزه نوآوری این‌گونه هستند. وی با اشاره به جایگاه فولاد مبارکه در سطح بین‌الملل ابراز داشت: فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید توجه داشت که انتخاب این شرکت به‌عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه تعالی پایداری از سوی انجمن جهانی فولاد افتخار کمی نیست.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه باید گام‌های بلندتری به‌سوی قله برداشته شود، افزود: ما ممکن است در مجموعه خودمان دانش و سرمایه‌ای داشته باشیم که در کنار دانش شما به کار آید.