ثبت این‌گونه رکوردها در ماه‌های نیمه دوم سال که نسبت به ماه‌های نیمه اول، یک روز کاری کمتر دارد، بسیار دشوارتر است و این امر اهمیت کسب رکورد را بیشتر نشان می‌دهد.

رسیدن به چنین تولیدی ناشی از پیگیری، همدلی، هماهنگی و کار شبانه‌روزی و بی‌وقفه کارکنان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم است. البته دست‌یابی به چنین دستاوردی به‌تنهایی مقدور نیست و فعالیت بسیاری از همکاران در قسمت‌های مختلف نظیر حوزه تأمین مواد اولیه، تأمین منابع انرژی و سایر بخش‌ها را لازم دارد.

موضوعی که اهمیت این رکورد را بیشتر نشان می‌دهد تولید کیفی در کنار تولید کمّی و همچنین رعایت نکات ایمنی برای حفظ سلامت کارکنان است که این موضوع جای افتخار دارد.

عباس محمدی، مدیر تولید فولاد مذاب:

کارکنان پویا و پیشگام ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری هوشمندانه از روش‌های انعطاف‌پذیر در برنامه‌ریزی تولید در مهرماه و آماده‌سازی تجهیزات از ماه‌های قبل توانستند با کار گروهی و منسجم به تولید ماهانه قریب ۸۰۲ هزار تن تختال در مهرماه ۱۴۰۲ دست یابند. این حجم تولید با آسیب‌شناسی نقاط قابل‌بهبود و تحلیل دقیق روش‌های آماده‌به‌کاری و عملکردی تجهیزات و با سرمایه‌های انسانی هوشمند و همدل با تغییر در نحوه برنامه‌ریزی و تسریع در فرایندهای عملیاتی محقق شده است.

در این رکورد، زمان‌ها و تجهیزات قابل‌بهبود شناسایی و راهکاری برای آن‌ها مشخص شد تا بتوانیم زمان و دوره کاری تولید هر ذوب را به حداقل برسانیم. در این خصوص، چنانچه تجهیزی نیاز به زمان آماده‌به‌کاری داشته باشد، به‌صورت هم‌راستا سایر تجهیزات در واحدهای تولید فولاد، متالورژی ثانویه و ریخته‌گری مداوم فعالیت‌های آماده‌به‌کاری انجام می‌دهند. گفتنی است رکوردهای قبلی در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ با تولید ۷۸۶ هزار و ۱۰۰ تن تختال و در اردیبهشت‌ماه به میزان ۸۰۰ هزار تن حاصل شده بود و چنانچه محدودیت‌های انرژی برای ناحیه فولادسازی برطرف و یا حداقل کمتر شود، امکان تولید بسیار بیشتر فولاد خصوصاً فولادهای کیفی مهیا خواهد شد.