آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان فولاد مبارکه و بانک تجارت به‌منظور تسهیل در روند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای  چهارشنبه ۱۸ مردادماه، با حضور محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و هادی اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت برگزار شد. محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولادمبارکه در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: طی دو سال گذشته، جلسات متعددی میان مدیران فولادمبارکه و بانک تجارت برگزار شده و در این مدت همکاری‌های خوبی میان دو طرف شکل گرفته است.

وی گفت: این همکاری‌ها براساس مدلی متفاوت نسبت به گذشته و براساس میزان خدمات بانک‌ها به فولادمبارکه طراحی شده است که در همین راستا بانک تجارت بر اساس این مدل، خدمات خوبی را به این شرکت ارائه نموده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی منجر به ارتقاء همکاری‌های فی‌مابین شده و آمارهایی که در این زمینه موجود است نشان از افزایش همکاری‌ها میان این دو مجموعه دارد و امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه، باعث ایجاد بسترهای بیشتری برای خدمت‌رسانی به صنعت و اقتصاد کشور شود. وی تصریح کرد: طی سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در فولاد مبارکه با رشد چشمگیری به حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان رسید و برنامه‌ریزی برای امسال نیز چیزی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است که این موضوع نشان از عزم جدی فولادمبارکه برای توسعه زیرساخت‌های کشور دارد. طیب‌نیا عنوان کرد: امروز پروژه‌های توسعه در فولاد مبارکه نظیر نیروگاه سیکل ترکیبی به نقطه خوبی رسیده و فاز اول آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه‌های دیگر مانند نیروگاه خورشیدی نیز پیشرفت قابل‌توجهی داشته و نصب پنل‌های آن در دستور کار قرار گرفته که همه این‌ها نیازمند تزریق نقدینگی هستند. وی بیان کرد: انتظار فولادمبارکه از بانک‌ها به ویژه بانک تجارت، تسهیل‌گری هرچه بیشتر این مجموعه‌ها در تعاملات و درنظر گرفتن منافع صنعت کشور در تصمیم‌گیری‌های کلانی است که در سیستم بانکی کشور گرفته شده و بانک‌ها نیز در جلسات آن حضور دارند.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولادمبارکه در حاشیه این جلسه نیز در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: بانک‌ها یکی از شرکای تجاری کسب‌وکار فولاد مبارکه هستند که این فعالیت‌ها براساس تعاملات میان طرفین توسعه می‌یابد. بانک تجارت طی دو سال گذشته رشد خوبی را در توسعه همکاری‌ها داشته و در حوزه فروش محصولات، خرید، واردات، صادرات و سایر قسمت‌ها از طریق شبکه بانکی این همکاری‌ها ادامه دارد.

وی گفت: امیدواریم طی این جلسات و با انعقاد این تفاهم‌نامه‌، موانع و چالش‌های پیش رو حل شده تا با ارائه راهکارهای جدید برای استفاده بهتر از شبکه بانکی، تسهیل‌گری‌های لازم صورت پذیرد. در جلسه امروز نیز راهکارهای خوبی پیشنهاد شد تا بتوانیم در شرایط کنونی، از امکانات موجود برای پیشبرد اهداف فولاد مبارکه استفاده‌ بهینه‌ای را ببریم.