همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن،‌ فرصتی برای تبیین اهرم‌های توسعه‌ای و رفع موانع تولید

همه این موارد اهمیت بررسی پویا و دقیق این صنعت به منظور تبیین و استفاده از اهرم‌های توسعه‌ای آن و رفع موانع موجود را بیش از پیش مشخص می‌کند. از این‌رو گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد بر اساس خط مشی و ماموریت خود از آغاز فعالیت همواره سعی نموده تا توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشد و با ارایه اطلاعات کارشناسانه و تحلیلی دقیق و استفاده از تخصص فعالان زحمتکش این صنعت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بین‌المللی و تجمیع توانمندی و تجارب موجود، امکان بهره‌برداری موثرتر از آن را مهیا سازد. تشکیل دبیرخانه دایمی و برگزاری رویداد سالانه و فراملی چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن با نگاهی به بازار به شکل پیوسته در طول ۱۲ سال گذشته و دستاوردهای منحصر به فرد این رویدادها همچون طرح جامع فولاد گواه این مدعا است.

در سال ۱۴۰۱ نیز گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد با نگاهی دلسوزانه و امیدوار، برگزاری دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار، به منظور پیگیری مطالبات جامعه صنعتی و فعالان اقتصادی، در کنار ارایه آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای این صنعت را در دستور کار خود قرار داده است. مباحث مهمی همچون توجه ویژه به زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت فولاد و سنگ آهن، اهمیت اکتشاف و افزایش مواد اولیه و اهمیت صادرات محصولات در کنار لزوم توجه ویژه به توسعه کیفی محصولات فولادی مهم‌ترین موضوعات این رویداد در سال ۱۴۰۱ خواهند بود.

ارتقای کیفیت محتوایی در سخنرانی‌های کلیدی بر اساس موضوعات مهم و روز صنعت فولاد سنگ آهن، برگزاری نمایشگاهی همه جانبه از فعالان مرتبط و اختصاص عمده زمان برگزاری همایش به نشست‌های تخصصی با حضور افراد با نظرات کارشناسی متنوع، از جمله وجوه تمایز این دوره از همایش است.

قطعا برگزاری این رویداد تخصصی با کیفیت استاندارد و ابعادی بین‌المللی؛ جز با حمایت و مشارکت متولیان اصلی این حوزه امکان‌پذیر نیست، لذا در اینجا بر خود لازم می‌دانم از کلیه مشارکت‌کنندگان و حامیان محترم این رویداد که با حضور موثر و فعال خود زمینه را برای برگزاری این رویداد فراهم آورده‌اند، قدردانی نمایم.

دست‌اندرکاران این همایش امیدوارند با زمینه‌سازی برای امکان حضور موثر ایران در بازارهای بین‌المللی، انتقال دانش و تکنولوژی و توجه صحیح به بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی، بستر لازم برای بسط آگاهی از فرصت‌ها و چالش‌های این بخش فراهم آید.