قالیباف: ولایت ستون خیمه انقلاب است - ۱۸ فروردین ۹۲
گروه شهری- «هر کسی از سر اخلاص پای انقلاب نباشد دیر یا زود رسوا می‌شود».
شهردار تهران با بیان این جمله اظهار کرد: این انقلاب مبتنی بر سنت‌های الهی و با تکیه بر خون شهدا و فرهنگ عاشورا است؛ انقلاب ما همانند دریای پاکی است که هر مرداب و ناپاکی را بیرون می‌ریزد و کسی که پاک نباشد را در خود نگه نمی‌دارد؛ در این تردیدی نداریم و این موضوع به برکت فرزندان شما است. محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید ولی الله چراغچی، جانشین لشکر ۵ نصر که با حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران در بهشت رضای مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه نقش دوران دفاع مقدس و شهدای هشت سال دفاع مقدس یک نقش بی‌بدیل در انقلاب اسلامی است، گفت: اگر نگویم وزن دفاع مقدس بیشتر از پیروزی انقلاب است؛ باید بگویم اگر دوران دفاع مقدس و آن ایام نبود معلوم نبود ما در چه نقطه‌ای بودیم؛ چرا که احیای فرهنگ اهل بیت (ع) و عاشورا و همچنین تداوم فرهنگ انقلاب در دوران دفاع مقدس رخ داد.
وی با تاکید بر این نکته که «با قاطعیت می‌توان گفت تداوم انقلاب در گرو فرهنگ دوران دفاع مقدس است»، اظهار کرد: به لطف خدا انقلاب ما تاریخ مبارزات طولانی دارد، اما اوج حرکت و پیروزی انقلاب از اواخر سال ۵۶ تا سال ۵۷ و در زمانی که مردم با اتحاد و یکپارچگی به مدت یک سال و نیم به میدان آمدند صورت گرفت؛ با این وجود این اتفاق رخ نداده است مگر به برکت امام راحل (ره)، ولایت فقیه و نقشی که رهبری در پیروزی انقلاب داشت؛ از این رو با عنایتی که خداوند تبارک و تعالی به مردم، امام و شهدا داشت، انقلاب ما خیلی به سرعت به پیروزی رسید.
فرهنگ جهاد، تنها فرهنگ نجات بخش کشور
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تنها فرهنگی که نجات بخش کشور است، فرهنگ جهاد و شهادت در تمامی عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و مسائل اجتماعی است گفت: این فرهنگ را چه کسی جز شهدا و امام راحل(ره) تولید کرد و به جامعه ارائه داد؟
قالیباف با طرح این سوال که «آیا اتفاقی جز تبعیت از ولایت فقیه ما را به این همه افتخار رسانده است؟»، گفت: اگر نقش ولایت، امام(ره) و رهبری نبود حتما به اینجا نمی‌رسیدیم. امروز هم اگر کسی در داخل و خارج به نوعی برای تضعیف ولایت تلاش می‌کند، برای آن است که احساس می‌کند این ولایت ستون خیمه است که همه افتخارات را آفریده و اگر بتواند به اینجا ضربه بزند، به همه اهداف خود رسیده است؛ بنابراین همه دشمنان متوجه این نکته شده‌اند و همه دلسوزان انقلاب باید به این نکته توجه داشته باشند که ستون خیمه انقلاب را با هر شرایطی حفظ کنند.
او با تاکید بر اینکه «فرهنگ جهاد، گذشت، ایثار، محبت، برادری، انس و الفت از برکات دوران دفاع مقدس است»، عنوان کرد: اهل بیت(ع) اینگونه به ما توصیه می‌کنند که اگر کسی در زندگی به ما لطف کرد و در مقابل اگر به کسی لطفی کردیم، فراموش کرده، منتی بر سر دیگران نگذاریم و توقع مابه ازا نداشته باشیم؛ همچنین اگر کسی به ما بدی کرد فراموش کنیم؛ آنچه نباید فراموش کنیم دو چیز است؛ یاد خدا و مرگ.
محمد باقر قالیباف خاطر نشان ساخت: امروز وقتی به زندگی تک‌تک شهدا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در تمامی شئون زندگی آنها این موارد در دفاع مقدس وجود داشته و موج می‌زده است.
امروز اگر درسالگرد شهید چراغچی گرد هم آمده‌ایم باید تاکید کنیم که همه شهدا اینگونه بودند.
حق شهید چراغچی
را آن‌طور که باید و شاید ادا نکردیم
او در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نکات و خاطراتی درباره شهید ولی‌الله چراغچی پرداخت و گفت: ما حق شهید چراغچی را آنطور که باید و شاید ادا نکردیم؛ کوتاهی از بنده و بقیه دوستان شهید نیز بوده است؛ همه شهدا برای ما عزیز هستند و بدون شک هر کدام از شهدا گلی خوش بو‌تر از دیگری هستند؛ هنگامی که می‌خواهیم از فرماندهان صحبت کنیم از شهیدان کاوه، شوشتری، خادم الشریعه، نظر‌نژاد، فرومندی، رفیعی و... هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. فرمانده لشکر ۵ نصر در دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه «انصافا نقش شهید چراغچی در سازمان رزم ما در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی بود»، عنوان کرد: یادم است در روز تشییع جنازه شهید چراغچی، آن زمان که صحن امام هنوز پوشیده نبود و شهدا را آنجا می‌گذاشتند؛ در آن روز چند دقیقه‌ای صحبت کردم و گفتم شهید چراغچی یکی از افراد برجسته در حوزه یگان‌های رزم خراسان بود که در دوران دفاع مقدس بی‌نظیر بودند. وی خاطر نشان ساخت: یگان‌های خراسان در اطلاع رسانی و معرفی خودشان به جامعه ضعیف عمل کرده‌اند و نسبت به نقش خراسان در دوران جنگ آنطور که باید و شاید ایفای نقش نکردیم. این استان با بیش از ۲۵ هزار شهید، بیشترین شهید را داده است و از غرب تا جنوب، از کردستان تا همه دوران جنگ نمی‌توانید عملیاتی را ببینید که استان خراسان در آن ایفای نقش نکرده باشد. با این وجود نتوانستیم آن طور که باید و شاید این موارد را معرفی کنیم؛ شاید بنده مقصر اصلی هستم که بعد از جنگ در مشهد نماندم و بر اساس وظیفه‌ای که بر دوش ما گذاشته شد، در جای دیگری مشغول خدمت شدیم؛ سپس به تهران رفتیم و فرصت نشد تا این موارد را دنبال کنیم.
وظیفه ما پیشبرد راه شهداست
قالیباف با تاکید بر اینکه بدون شک امروز وظیفه ما این است که راه شهدا و امام شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری به پیش ببریم، گفت: این وصیت امام (ره) است که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما وارد نشود؛ انشاالله با دعای خیر خانواده شهدا در این مسیر حرکت کنیم. وی خاطر نشان ساخت: در جایی که ارواح شهدا حاضر و ناظر ما هستند عنوان می‌کنم که تا لحظه‌ای که در پشت این تریبون ایستادیم، یقین کنید لحظه‌ای و حتی لحظه‌ای در دفاع از ولایت تردید پیدا نکردیم و از هر چه در توان داشتیم کم نگذاشتیم. وی تاکید کرد: بعضی حرف‌ها و نقل‌هایی که برخی افراد می‌زنند در شما تردید ایجاد نکند چرا که به نظر من آنها سنخیتی با نظام و انقلاب نداشته و بویی از جنگ و شهادت نبردند و فقط در لقلقه زبان حرف‌هایی را می‌زنند. همه وجود و افتخار ما این است که سرباز امام و رهبری هستیم تا فردای قیامت در پیشگاه شهدا خجل زده نباشیم. قالیباف تاکید کرد: انشاالله همه دست به دست هم دهیم و مطئمن هستیم که این انقلاب در مسیر و حرکت خود مورد توجه و عنایت خاص حضرت ولی عصر (عج) قرار دارد؛ از این رو بدون شک به برکت خون شهدا، دعای خیر خانواده شهدا و با اخلاص، تدابیر و هوشمندی مقام معظم رهبری، انقلاب ما چه در صحنه‌های داخلی و چه در صحنه‌های خارجی مسیر خود را خواهد رفت. او یادآور شد: این انقلاب و نظام اسلامی متصل به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) خواهد شد و این ما هستیم که باید تلاش کنیم از این کاروان عقب نمانده و از این قطار سعادت و افتخار دنیوی و اخروی پیاده نشویم.