سورپرایز بی‌ام‌و در تولد 100 سالگی
صد سال پیش بود که در شهر مونیخ آلمان تاسیس شرکت BMW خبرساز شد و در سال‌های پس از جنگ جهانی اول این شرکت روند رو به رشد خود را آغاز کرد و در ابتدا با ساخت موتورسیکلت و سپس خودروهای ابتدایی وارد صنعت خودرو‌ شد. اولین تجربه‌های این شرکت پیش از جنگ جهانی ساخت موتورهای هواپیما بوده است و در واقع این شرکت تجربیاتش را از هوا به زمین منتقل کرد. با گذشت 100 سال شرکت بی‌ام‌و، خودروهای زیادی را ساخته و همواره به‌عنوان یکی از غول‌های خودرو‌سازی مطرح بوده است. خلاقیت‌ها و ابداعات این شرکت بر صنعت خودرو‌ همواره تاثیر‌گذار بوده است.

شرکت بی‌ام‌و در جشن صد سالگی‌اش با معرفی مدل مفهومی جدیدی با نام۱۰۰ Vision Next سنگ تمام گذاشت. به نظر می‌رسد معرفی این خودرو چشم‌اندازه آینده بی‌ام‌و را در قالب فناوری محض به نمایش گذاشته است. این خودروی استثنایی پرونده ۱۰۰ سال خودرو‌سازی بی‌ام‌و را می‌بندد و پرونده جدیدی را به سمت آینده‌ای نو و پر از فناوری باز می‌کند. ویژن نکست ۱۰۰ در همان نگاه اول خیره‌کننده است، طراحی بدنه این خودرو متعلق به آینده است و باور اینکه این خودرو از فلز و کربن ساخته شده است کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

بی‌ام‌و مجموعه‌ای از آخرین فناوری‌ها را در این خودرو جمع کرده است، هر آنچه انتظار بوده است در خودروهای آینده روزی معرفی و استفاده شوند در ویژن نکست ۱۰۰ گرد هم آمده‌اند. این خودرو از نوع خودران‌هایی است که در دو حالت کاملا خودران و نیمه خودران تلاش می‌کند رانندگی و سفر را راحت‌تر و با آرامش و آسایش بیشتری در اختیار عاشقان بی‌ام‌و قرار دهد. کافی است تصمیم بگیرید ادامه رانندگی را به خودرو بسپارید، سلسله‌ای از اتفاق‌ها پس از تصمیم شما باعث شگفتی خواهند شد، فرمان به درون داشبورد می‌رود و صندلی‌ها تغییر وضعیت می‌دهند و می‌توانید جلسه‌ای کاری را در داخل خودرو برگزار کنید یا با اعضای خانواده و دوستان خود به گفت‌وگو بپردازید و شیشه جلو خودرو هم که تا پیش از این همانند کمک راننده‌ای باهوش به شما کمک می‌کرده است و می‌توانستید اطلاعات مربوط به وضعیت خودرو، مسیر، ترافیک و... را در آن مشاهده کنید با تغییر وضعیت به کمک شما می‌آید تا هر آنچه که نیاز است را مانند صفحه‌ای مانیتور در اختیار داشته باشید. این خودرو سایز خودروهای سدان را دارد و طرح کلی آن شبیه i۸ است اما با ظرافت‌ها و زیبایی‌های بیشتر.

از نکات مهم در رابطه با این خودرو، طراحی بدنه آن است که قابلیت تغییر وضعیت دارد و همانند ترنسفورمرها حالت خود را عوض می‌کند. چرخ‌های خودرو دیده نمی‌شوند و پوششی انعطاف‌پذیر آن را مخفی کرده است که با چرخش فرمان تغییر می‌کنند. اطلاعاتی در رابطه با موتور این خودروی مفهومی منتشر نشده است و به نظر می‌رسد باید خودرویی تمام الکتریک باشد. سیستم Companion در این خودرو وظایف ویژه‌‌ای بر عهده دارد و با شناسایی عادت‌های راننده و تعامل با محیط و عابران پیاده اوج فناوری را در این خودرو جمع کرده است.