شایسته رتبه اول رسانه‌های ایران
مهدی کرباسیان / معاون وزیر صنعت بنده به‌عنوان مدیری که سال‌ها در اقتصاد کشور فعالیت دارم و به عرصه رسانه‌ها نیز آشنا هستم، معتقدم دنیای اقتصاد در حوزه نشریات تخصصی این شایستگی را دارد که در رتبه اول رسانه‌های ایران قرار گیرد. نمود این ادعا را می‌توان در تیراژ این روزنامه جست‌وجو کرد؛ زیرا نمی‌توان گفت تیراژ بالا نشانه موفقیت یک نشریه نیست.
شاید در بخش دولتی تیراژ بالا نشانه موفقیت نباشد؛ اما در بخش خصوصی قطعا روزنامه‌ای که تیراژ بالا دارد نشان می‌دهد توانسته در جذب مخاطب موفق عمل کند. دنیای اقتصاد از آغاز فعالیت خود تا به امروز با افزوده شدن بر تیراژش با کارهای خلاقانه‌ای که انجام داده و می‌دهد توانسته به هر شکلی نه‌تنها مخاطبان خود را حفظ کند، بلکه مخاطبان جدیدی را به سمت خود جلب کرده است. دنیای اقتصاد نه‌تنها اخبار تخصصی در عرصه اقتصاد کشور را پوشش می‌دهد، بلکه با پرداختن به موضوعاتی چون هنر و ورزش توانسته سلایق دیگر مخاطبان خود را نیز تامین کند.
این امر بسیار حائز اهمیت است که یک روزنامه اقتصادی علاوه‌بر مخاطبان علاقه‌مند به اقتصاد یا فعالان اقتصادی در جلب مخاطبان عرصه‌های سیاسی و فرهنگی نیز موفق عمل کند. شاید داشتن پکیج متنوع از پاورقی‌ها و صفحات لایی که به موضوعات گزارشی و تحلیلی در تمامی حوزه‌ها می‌پردازد در کنار پرداختن به تمامی حوزه‌های اقتصادی، از بازار سرمایه و فناوری اطلاعات گرفته تا تجارت و معدن با مدیریت یکپارچه و نوآور رمز موفقیت این روزنامه باشد.