موثر در اصلاح ساختارها
سعید مدنی - مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا روزنامه «دنیای اقتصاد» یکی از روزنامه‌های موفق در حوزه اقتصادی است که در طول سالیان متمادی توانسته خود را به‌عنوان یکی از پرخواننده‌ترین روزنامه‌های اقتصادی مطرح کند. یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت این روزنامه سیاستی است که روزنامه «دنیای اقتصاد» در این سال‌ها دنبال کرده و رویکرد خود را به دور از جناح‌بندی سیاسی و حزبی و صرفا بر اساس فعالیت ژورنالیستی قرار داده است. علاوه‌بر این، مدیریت هوشمندانه این روزنامه نقش مهمی در این موفقیت ایفا کرده است. همچنین بهره‌گیری از خبرنگاران مجرب و حضور پررنگ آنها در رویدادهای کشور در کنار استفاده از کارشناسان بنام و مطرح کشور در تحلیل مسائل باعث کسب این موفقیت شده است.
اما اینکه این روزنامه چه تاثیری در اصلاح روندها و سیاست‌گذاری اقتصادی ۱۲سال اخیر داشته است باید گفت که نقش رسانه‌ها در ایجاد یا حذف رویه‌های مختلف در کشور انکارناپذیر است. در این مسیر روزنامه «دنیای اقتصاد» با بهره‌گیری از کادر مجرب و تحلیل مسائل روز و انعکاس آن توانسته در فضای اقتصادی، صنعتی و تجاری کشور موثر واقع شود.
با توجه به روند منطقی و خارج از هرگونه حاشیه و اضافه‌کاری این روزنامه بی‌اغراق می‌توان بیان کرد که «دنیای اقتصاد» توانسته خود را به‌عنوان یک برند در بین روزنامه‌های اقتصادی مطرح کند و در این مسیر بسیاری از مدیران ارشد اقتصادی و صنعتی کشور به‌نوعی از مطالب این روزنامه به‌خصوص تحلیل‌های فنی آن بهره برده و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از روزنامه‌های موثر در این حوزه در ایجاد رویکردهای معتدل و اصلاح ساختارهای نامناسب کلان کشور نام برد. همچنین قطعا با این شرایط و نگاهی که از طرف جامعه و مدیران ارشد کشور به روزنامه «دنیای اقتصاد» وجود دارد وظیفه همه عوامل این مجموعه سنگین‌تر و کار دشوار‌تر از گذشته است و طی این مسیر تلاش تمامی کارکنان این روزنامه در جهت تبیین رویکردها و تثبیت آن در افکار عمومی را بیشتر از قبل می‌طلبد.
بر همین اساس از روزنامه «دنیای اقتصاد» انتظار می‌رود در این سال‌ها که تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی بارها و بارها اعلام شده و با توجه به مشکلاتی که در سال‌های اخیر در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی به‌خصوص صنعت خودرو از بیرون و درون کشور ایجاد شده در عین نقد منصفانه و بیان مشکلات و کاستی‌ها، نگاه حمایتی بیشتری از تولید ملی داشته باشد و با تکیه بر دیدگاه کارشناسی و دیدن نقاط مثبت و منفی و به دور از هر گونه سیاه‌نمایی به ارائه راهکارهای سازنده بپردازد.
امید است این روند مثبت و رو به رشدی که در این روزنامه ایجاد شده همچنان مستدام بماند و در جهت رشد و افزایش آگاهی عموم مردم و کمک به بهبود روند تصمیم‌گیری و انجام تمامی امور اجرایی کشور قرار گیرد.
در آخر صمیمانه فرا رسیدن دوازدهمین سالگرد تاسیس این روزنامه را به تمامی کارکنان پرتلاش آن تبریک گفته و آرزومند روزهای خوب برایتان هستم.