دید علمی عمیق به مسائل اقتصادی
دکتر داود سوری - مدرس دانشکده اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف روزنامه دنیای اقتصاد از معدود روزنامه‌هایی است که روندی با ثبات را در سال‌های پر تلاطم گذشته طی کرده و با تکیه بر مباحث کارشناسی توانسته از موضوعات مناقشه برانگیز خود را دور نگه دارد.
این موضوع سبب شده تا دنیای اقتصاد مخاطبان ثابتی را برای خود جذب کند و به رسانه‌ای تبدیل شود که با در پیش گرفتن تنوع در مباحث اقتصادی، نظرات مختلف را هم پوشش دهد.
دنیای اقتصاد دید علمی عمیق‌تری به مسائل مختلف اقتصادی دارد به همین سبب جای خوبی را در سطح سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان مختلف پیدا کرده است چرا‌که آنان هم نیاز دارند تا کار درستی انجام دهند که خوراک این کار درست می‌تواند از سوی یک رسانه معتبر تامین شود.
آنجا که نیاز بوده انتقادهای لازم را وارد کرده و سعی کرده تا از اصول تخصصی خود فاصله نگیرد و بدون حاشیه به طرح مباحث تخصصی در حوزه‌های گوناگون اقتصادی بپردازد.
تیراژ بالای این روزنامه حکایت از موفقیت آن دارد. بنگاه‌های اقتصادی زیادی بر اساس مطالب این روزنامه تصمیم‌گیری می‌کنند چرا‌که متوجه شده‌اند راه روزنامه فراجناحی بوده است.
امیدوارم دنیای اقتصاد همین روند را ادامه دهد تا سیاست‌های اقتصادی را به راه درست هدایت کند و سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان با عبرت از خطاهای گذشته راه اشتباه دیگران را نروند.