چوب‌های اسکی در راه دیزین
نیویورک پست در صفحه گردشگری خود به تحلیلی جدید از سفر به ایران می‌نویسد و در ادامه به 10 دلیل اشاره می‌کند که به جای اسکی کردن در کوه‌های آلپ بهتر است به ایران سفر کنید و پیست اسکی دیزین را به عنوان مقصد بعدی اسکی سواری خود انتخاب کنید.
در این گزارش آمده است که پیست اسکی دیزین که از تهران کمتر از ۲ ساعت فاصله دارد، می‌تواند آلپی دیگر باشد، این قسمت زیبای خاورمیانه یکی از بهترین پیست‌های اسکی جهان است که تاکنون خفته مانده است. از اواسط پاییز این مکان آغاز به‌کار می‌کند و سالانه از هزاران اسکی سوار و ورزشکار میزبانی می‌کند. جای بسی تاسف است که آژانس‌های مسافرتی آمریکایی ترتیب سفر اسکی به ایران را نمی‌دهند و فقط یک آژانس مسافرتی در آمریکای شمالی وجود دارد که سفر به ایران برای اسکی را برنامه‌ریزی می‌کند و این شرکت هم فقط یک سال سابقه دارد. استیو کوتای، مدیرعامل این شرکت دراین باره گفت: «این سفر برای همه تازگی دارد. بعد از حصول توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی رابطه ایران و آمریکا بهتر خواهد شد و به‌دنبال آن می‌توان سفر‌های بیشتری را به ایران ترتیب داد. تور اسکی به ایران که ۴ شب است، قیمتی حدود ۹۵۰ دلار دارد.» در ادامه این گزارش از مشکلات سفر به ایران می‌نویسد و می‌افزاید که این سفر مشکلاتی نیز دارد از جمله روند دریافت ویزا به ایران و نبود کارت‌های اعتباری بین‌المللی در این کشور که باعث می‌شود مسافران پول نقد همراه خود بیاورند، اما به محض اینکه زیر آفتاب دلپذیر پیست دیزین بنشینید تمامی مشکلات را فراموش خواهید کرد و تنها این خاطره در ذهنتان می‌ماند که ایران آلپی دیگر است.

10 دلیلی که باید در ایران اسکی کنید
۱-مدت زمان طولانی: پیست اسکی دیزین از اواخر آبان تا اواخر اسفند شروع به فعالیت می‌کند و زمان زیادی را برای اسکی کردن در این پیست در دست دارید.
2- جنس برف این پیست (پوسته پوسته بودن ): چون این پیست در شمال قرار دارد برف‌هایش برای اسکی بسیار مناسب است.
۳- هرکسی می‌تواند در آن اسکی کند: دیزین با ۱۵ پیست و ۲۰ تله کابین وسعت بزرگی دارد که در آن از پیست‌های کوچک دوستانه تا پیست‌های مسابقه وجود دارد، حتی برای ورزشکاران حرفه‌ای‌تر زمین شمشک وجود دارد که ۵/ ۱۴ کیلومتر با دیزین فاصله دارد.
4- برگزاری مسابقات جهانی: دیزین که توسط فدراسیون بین‌المللی اسکی شناخته شده است، میزبان بسیاری از مسابقات جهانی است.
۵- قدمت زیاد: پیست دیزین که در ساخت آن از یک طرح آلمانی استفاده شده است در سال ۱۳۴۸ ساخته شده،و یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های جهان است.
6- قیمت مناسب: قیمت بلیت برای هر نفر از 20 تا 25 دلار است.

7- استفاده از اسکی برد: بر خلاف بعضی از پیست‌ها، استفاده از اسکی برد در دیزین مجاز است.
۸- وجود هتل: هتل ۳ ستاره دیزین که ساده طراحی شده است و به‌گونه‌ای آن را در نظر گرفته‌اند که اسکی سوار به راحتی وارد و خارج شود.
9- فراتر از اسکی: می‌توانید در کنار ورزش‌های زمستانی کمی برای سفر خود پول خرج کنید و به مکان‌های باستانی ایران، مساجد، بازارها و... بروید و به این نتیجه برسید که ایران از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های جهان بوده است.
۱۰- مورد تایید بودن توسط انسان‌های مشهور: فیلمساز معروف وارن میلر نیز تایید کرده که کیفیت این پیست بسیار خوب است.