تکمیل پارک موضوعی بهار  تا دو سال آینده
دنیای اقتصاد- شهردار مشهد در بازدید از مراحل احداث بوستان موضوعی بهار اظهار کرد: این پروژه زمانی اثربخشی لازم را خواهد داشت که در بازه زمانی مناسب به بهره ‌برداری برسد و اگر عزم جدی داشته باشیم می‌توان این پارک را ظرف 2 سال به بهره‌برداری رساند. سید صولت مرتضوی افزود: تصمیم هیات اجرایی جهت تحویل فاز به فاز این پروژه تدبیر خوبی است اما از آنجا که سرنوشت این پارک با دو قسمت آب‌راهه تاریخی و مسیر شادی گره خورده است، باید تصمیم لازم در این زمینه اتخاذ شود.
شهردار مشهد تصریح کرد: مسیر شادی، قابلیت واگذاری به بخش خصوص را دارد که می‌توان آن را به سازه‌های سبک نیز اجرا نمود تا کار سرعت یابد و سپس در خلال بهره‌برداری به تغییرات در آن پرداخت.
مرتضوی ادامه داد: لازم است ایده آب‌راهه تاریخی با واگذاری این مهم به مشاوری دیگر دنبال شود و می‌توان برای تسریع کار ابتدای این مسیر را فقط به عنوان یک مسیر قایق سواری افتتاح نمود و سپس به تکمیل آن پرداخت.
معاون فنی و عمران شهردار مشهد نیز با اعلام نارضایتی از روش‌هایی که تاکنون در احداث پارک بهار استفاده شده است، اظهار کرد: مشکلات زیادی را در مسیر اجرای این پروژه پشت سر گذاشته‌ایم و روشنایی، شبکه معابر، آبرسانی اصلی در دستور کار قرار گرفته و انجام شده است.
حمیدرضا نخعی ادامه داد: برای اینکه پارک بهار در چند مرحله به بهره‌برداری برسد، تکمیل حاشیه خیابان خواجه‌ربیع به علت پر رفت و آمد بودن این معبر، در دستور کار قرار گرفت و مدرسه‌ای هم در همین ضلع به بهره‌برداری رسید.وی افزود: تاکنون بیش از دو میلیارد تومان برای آبراهه تاریخی هزینه شده و برای تکمیل آن حداقل 20 میلیارد تومان دیگر نیاز است.


جمع‌آوری ۵۰ دستگاه خودرو فرسوده
از سطح منطقه یک مشهد
شهرداری مشهد در راستای رفع سد معبر خیابان‌ها و معابر شهر، به جمع‌آوری خودروهای فرسوده رها شده در معابر اقدام می‌کند که در ۵ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۵۰ دستگاه خودرو فرسوده جمع‌آوری و به پارکینگ انتقال داده شد.
شهردار منطقه یک با اعلام این خبر گفت: همچنین 21 دستگاه گاری نیز از سطح معابر منطقه یک جمع‌آوری شده و به پارکینگ منتقل شده است.نورین مقدم خاطرنشان کرد: صدور280 قبض دائم برای اجناس و همچنین 250 قبض برای اجناس فاسد شدنی نیز از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک در راستای رفع سد معبر از معابر منطقه بوده است.


به‌سازی مسیر تشرف
به حرم مطهر رضوی در منطقه چهار
شهردار منطقه چهار مشهد گفت: ارتقا کیفیت و زیباسازی محیط شهری و توجه به به‌سازی معابر منتهی به حرم مطهر رضوی، تکریم شهروندان و زائران شهر بهشت است.
سید کمال‌الدین شاهچراغی با بیان این مطلب تصریح کرد: همجواری با بارگاه منور رضوی، وجود مراکز خرید و حضور تعداد زیادی از شهروندان و زائران در منطقه چهار موجب شده است فضاسازی، به‌سازی و پیاده روسازی مسیر تشرف به حرم مطهر رضوی در دستور کار شهرداری این منطقه قرار گیرد.
شاهچراغی ادامه داد: به منظور تسهیل تردد زائران و مجاوران جهت تشرف به بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه (ع)، پیاده‌روهای دو سمت بلوار طبرسی جنوبی حدفاصل میدان شهید گمنام تا تقاطع غیر همسطح فجر با مساحت ۲۲ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال به‌سازی شده است.وی پیاده‌روها را از مهم‌ترین فضاهای شهری دانست که به صورت مکرر مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد و گفت: طی یکساله گذشته بیش از ۳۰ هزار متر مربع از پیاده‌روهای سطح منطقه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به‌سازی و پیاده‌روسازی شده است.شاهچراغی افزود: از دیگر پروژه‌های به‌سازی پیاده‌روهای سطح منطقه می‌توان به پیاده‌روسازی دو سمت بلوار شهید مفتح به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور سامان‌دهی معابر خاکی حاشیه شهر، طی سه ماهه اول سال 93 بیش از 9 هزار متر مربع از پیاده‌روهای خاکی انتهای بلوار طبرسی شمالی با هزینه یک میلیارد و 800 میلیون ریال زیرسازی و آسفالت گردید و به منظور زیباسازی پیاده‌روها و محیط شهری در این محل 300 درخت کاج به صورت روتبال کاشته شده است.بازسازی جداول، تایل فرش پیاده‌روها، نصب پایه روشنایی و مبلمان شهری، احیای فضای سبز موجود و اجرای مسیر ویژه نابینایان از اقداماتی است که در به‌سازی پیاده‌روها انجام شده است.