بازار سرمایه صاحب شبکه اطلاع رسانی می‌شود
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار عملکرد این حوزه از سازمان را تشریح کرد. سعید مستشار از راه‌اندازی شبکه رادیو تلویزیونی بورس طی سال آینده خبر داد و گفت: از آنجا که بورس در حال حاضر صاحب یک استودیو رادیو - تلویزیونی تخصصی است، در تلاش هستیم تا یک شبکه اطلاع رسانی تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری را راه‌اندازی کنیم. وی افزود: در حال حاضر تولید و پخش هفتگی برنامه "نوسان" که با شبکه یک همکاری داریم، در دستور کار ما قرار دارد.
مستشار معتقد است که راه‌اندازی شبکه اختصاصی نقطه عطفی در زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است. وی در زمینه آموزش و فعالیت‌های روابط‌عمومی سازمان در این حوزه خاطرنشان کرد: در این حوزه در حال راه‌اندازی نرم‌افزار موبایل برای گوشی‌های تلفن همراه هستیم که کاربران می‌توانند تحت آموزش‌هایی با سرفصل‌هایی نظیر قراردادهای آتی سکه، آپشن، فیوچرز و به طور کلی آموزش‌هایی متناسب با نیاز بازار قرار گیرند. وی همچنین افزود: در برنامه‌های حوزه روابط‌عمومی راه‌‌اندازی سیستم جامع پیامکی در حوزه بازار سرمایه جای دارد.
مستشار اعلام کرد: با استفاده از روش‌های متعدد در تلاش هستیم که اخبار سایت سنا در میان گروه‌های مختلف فعال در بازار سرمایه منتشر شود. البته افراد پرمعامله، مبتدی و حقوقی‌های فعال در بازار در این باره قابل تفکیک هستند.
وی از برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در نیمه دوم خرداد سال آینده خبر داد و افزود: دغدغه‌ای که شرکت‌کنندگان در برگزاری نمایشگاه و نبود روزهای تعطیل داشتند، در این دوره برطرف شده و دو روز پنج‌شنبه و جمعه در میان روزهای برگزاری برنامه‌ریزی شده است.
مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد: حدود 200 شرکت حضور خود را در نمایشگاه قطعی کرده‌اند و همچنان روند ثبت‌نام ادامه دارد. وی افزود: از برنامه‌های این حوزه تجلیل از برترین‌های بازار به ویژه پدیدآورندگان آثار، پژوهشگران و در درون آن برگزاری جشنواره کتاب مالی سال را خواهیم داشت.
وی به برگزاری الکترونیکی آزمون‌های بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: این آزمون‌‌ها به صورت حضوری و دوبار در سال، با حدود ۲۰ هزار شرکت کننده برگزار می شود، این در حالی است که با راه اندازی سایت ویژه برگزاری آزمون ها بصورت الکترونیک، بصورت هفتگی در حال برگزاری تعدادی از آزمون های بازار سرمایه هستیم. مستشار به برگزاری‌های دوره‌های MBA در مرکز مالی در کنار دو واحد مدیریت صنعتی و دانشکده علوم اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از دانشگاه‌ها پیشنهاد برگزاری دوره‌های مزبور به صورت مجازی را به سازمان داده است . در همین حال برای مقطع دیپلم رشته بورس در شاخه کار و دانش در وزارت آموزش و پرورش مجوز اخذ کرده‌‌ایم که از این طریق به اشاعه توانایی مدیریت بر سرمایه در آن مقطع نیز پرداخته شود.
مستشار با اشاره به این مطلب که بورس ما به لحاظ فنی تمامی شرایط برای حضور در میان بورس‌های بین‌المللی را دارد، تصریح کرد: سازمان بین‌المللی نهادهای ناظر بازار سرمایه (ISCO) با بررسی پرونده مربوط به سازمان این نهاد را ازنظر فنی، دارای تمام پارامترهای مربوط به عضویت دانسته است و اکنون سازمان بورس و اوراق بهادار در مراحل پایانی عضویت قرار دارد. وی تصریح کرد: اما به دلیل برخی رویکردهای سیاسی در IOSCO، هنوز عضویت سازمان در این نهاد، نهایی نشده است که بصورت جدی، در حال پیگیری این موضوع هستیم.