منافع مطالعه «دنیای اقتصاد»
فرزاد آشوبی - بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال پنج سال است که روزنامه «دنیای اقتصاد» را می‌خوانم و این نشریه من را جذب کرده است. این روزنامه با وجود اسمش، در حوزه‌های مختلف مطالب متنوع و جذابی برای مخاطبان خود دارد و اخبار آن صرفا اقتصادی نیست. اخبار سیاسی را از صفحات اختصاص داده شده در این روزنامه به دقت می‌خوانم و به نظرم اخبار جامع و کاملی به من و دیگر مخاطبان می‌دهد. به نظرم بزرگ‌ترین حسنی که «دنیای اقتصاد» دارد این است که یک روزنامه بی‌طرف محسوب می‌شود و محتوای مطالبش از حاشیه و جهت‌گیری‌های خاص سیاسی دور است.
در صفحات بورس بخشی به نام «اولین‌های بورس» وجود دارد که من مطالب و اطلاعات این صفحه و یادداشت‌های پربازده‌ترین شرکت‌های بورسی را همیشه به دقت می‎خوانم و چیزهای زیادی از این صفحات یاد گرفته‌ام. جالب است بدانید از اطلاعات خوبی که در جداول صفحه‌های عرضه و تقاضا و بنیادی به دست آوردم، چند سهام خریدم که شکر خدا و خوشبختانه، خرید همه آن سهم‌ها برای من مثبت و پر سود بود.
نکته جالب اینکه هیچ روزنامه‌ای در ایران نیست که به اندازه «دنیای اقتصاد» به اخبار فناوری و دیجیتال بها بدهد و به آن بپردازد، اما «دنیای اقتصاد» با سه صفحه‌ای که برای این موضوع در نظر گرفته به‌خوبی نیازهای مخاطبانش را در این زمینه پوشش داده است.
همچنین درخصوص بخش ورزشی این روزنامه هم باید بگویم که مطالب این صفحه بسیار خوب و مفید است و من خیلی از ورزشکاران حرفه‌ای را می‌شناسم که از مطالب این صفحه استفاده می‌کنند. با این حال بزرگ‌ترین عیب کار این است که به ورزش که پدیده بزرگی است یک صفحه بیشتر اختصاص داده نشده است و در جایی که شما مسائل روز ورزش و در کنار آن بحث اقتصاد و ورزش را هم دنبال می‌کنید، می‌طلبد که یک صفحه دیگر به این موضوع اختصاص داده شود. توصیه‌ای که من برای این روزنامه دارم این است که حتی‌المقدور سعی شود مطالب کوتاه و مختصر به چاپ برسد، چراکه مطالب بلند از حوصله خواننده خارج است. باید مجددا بگویم که با توجه به تنوع مطالب منتشر شده و صحت و درستی آنها در این روزنامه، بی‌شک «دنیای اقتصاد» یکی از نشریات تاثیرگذار و پرمخاطب ایران است که باید به خاطر این موضوع به مدیران آن دست مریزاد و خدا قوت گفت.