گالری‌گردی با آخرین نفس‌های مرداد
گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متنوع هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان هنر در روزهای پایانی مرداد‌ماه هستند. بی‌تردید گالری‌گردی در روزهای پایانی هفته می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی باشد. در این روزها که مرداد ماه آخرین نفس‌هایش را می‌کشد می‌توانید تعطیلات اخر هفته را با گالری‌گردی بگذرانید. گالری آران
گالری آران میزبان ویدئو آرت علی‌یار راستی با موضوع «پیش‌درآمد» است. هنرمند در این ویدئو آرت تلاش کرده است که هم برداشت‌های بلند و هم لوپ را در کار خود بگنجاند. این آثار فیگوراتیو و ناتورالیست هستند و بی‌مدت‌اند و زمان ندارند. این نمایش از ۳۱ مرداد تا ۱۲ شهریورماه از ساعت ۱۳ تا ۱۹ در گالری آران به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره ۱۲ اجرا می‌شود.
موزه عکسخانه شهر
چند قطعه از اعلان‌های دوره مشروطه از مجموعه شخصی ناصرالدین حسن‌زاده در موزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته شده است. ۱۵ قطعه از اعلان‌های دوره مشروطه (دوران مظفرالدین شاه و محمدعلی شاه) به همراه هفت قطعه عکس از دوران مشروطه که متعلق به آرشیو موزه است، در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. نمایشگاه اعلان‌های مشروطه از ۱۹ مرداد تا ۷ شهریور روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز، میزبان علاقه‌مندان است. موزه عکسخانه شهر جمعه‌ها تعطیل است.
گالری حنا
مسعود ندافی با به‌کار بردن مفهوم «بی‌نظمی» در تابلوهای نقاشی، تخیل و ذهنیت خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. در این نمایشگاه ۱۲ تابلو با تکنیک ماژیک و در سایز ۵۰X۳۵ سانتی‌متر و با موضوع بی‌نظمی قرار دارد. این نقاشی‌ها تخیل محض هستند و پیام خاصی ندارند و هنرمند تخیلات، ذهنیات و درون خود رابا مخاطب به اشتراک گذاشته است.نمایشگاه نقاشی‌های این هنرمند از ۱۷ تا ۳۱ مرداد ماه در گالری حنا به نشانی خیابان دولت، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی، خیابان جهانتاب، بیگلرپور شرقی، شماره ۱۹ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. گالری حنا پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.