نسل جدید  توربین‌های بادی
نسل جدیدی از توربین‌های ارتقاء یافته از سوی شرکت صبا نیرو اولین و تنها سازنده توربین بادی در ایران رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی سدید ،در این مراسم احمد کاویانی رئیس هیئت مدیره شرکت صبانیرو، توسعه انرژی‌های نو و تولید برق بواسطه آن را منوط به اصلاح قیمت برق دانست و گفت:سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه انرژی‌های نو در کشور نیازمند اصلاح قیمت برق است.
وی افزود: اتمام انرژی‌های فسیلی، لزوم رعایت مسائل زیست محیطی و اقتصاد انرژی از جمله عللی بوده که باعث حرکت دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های نو مثل انرژی بادی شده و کشور ما هم از این امر مستثنی نیست.
وی ادامه داد: برنامه ریزان و سیاستگذاران کشور از ۱۵ سال قبل با جدیت وارد این عرصه شده اند و به عبارتی با وجودی که این انرژی مورد نیاز است، اما هنوز اراده‌ای قوی برای تحقق این خواسته مشاهده نمی‌شود.
این کارشناس صنعت برق با اشاره به برنامه وزیر نیروی دولت یازدهم برای تولید ۵۰۰ مگاوات انرژی نو در سال جدید اظهار کرد: با سابقه ۱۳ ساله در این صنعت در حال حاضر کمی ‌بیش از ۹۵ مگاوات ظرفیت نصب شده انرژی برق بادی در کشور وجود دارد و در سایر انرژی‌های نو هم به تولیدات بزرگی نرسیده‌ایم.
وی ادامه داد: گروه سدید با هدف ادای وظیفه ملی برای توسعه انرژی‌های نو در کشور به درخواست وزیر نیرو در دولت هشتم وارد این عرصه شد.
کاویانی افزود: بدون نگاه اقتصادی، کارخانه راه اندازی و تکنولوژی تولید توربین‌های بادی وارد کشور شد و امروز هم گروه سدید هزینه‌های اقتصادی نشدن این صنعت را می‌پردازد. کاویانی خاطرنشان کرد: اصلاح وضعیت اقتصاد انرژی نیازمند اصلاح قیمت خرید برق است و در صورتی که قیمت خرید برق اصلاح شود ، بخش خصوصی در این صنعت سرمایه‌گذاری خواهد کرد.