جوسازی تندروهای آمریکایی
تندروها در آمریکا به هر دری می‌زنند تا توافق هسته‌ای وین را به شکست بکشانند.
از هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای شهری گرفته تا تهدید آمانو برای افشای اطلاعات محرمانه نقشه راه و اخیرا هم سناریوسازی در پارچین.

آنها امیدوارند بتوانند با جنجال‌سازی، افکار عمومی ایالات‌متحده را علیه برنامه جامع توافق هسته‌ای بسیج کنند. ابتدا با دعوت از آمانو، مدیرکل آژانس انرژی اتمی به‌دنبال به‌دست آوردن بهانه‌ای علیه مذاکرات هسته‌ای بودند. اما با وجود اینکه بسیاری از منتقدان بر این باور بودند، که آمانو با حضور در جلسه استماع کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا، اطلاعات محرمانه توافق با ایران موسوم به نقشه راه را برای سناتورها فاش خواهد کرد و آنها را در جریان کم و کیف مذاکرات قرار خواهد داد، اما آمانو حاضر نشد اطلاعات محرمانه را درز دهد و گفت که در خصوص لزوم حراست آژانس از این اسناد و نحوه تقویت توان بازرسی با سناتورها سخن گفته است. پروژه بعدی پاکسازی پارچین آن‌هم در روز روشن بود. جدیدترین اتهامی که اخیرا از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی مخالف با توافق هسته‌ای مطرح شده است.

آنها مدعی‌اند شواهد نشان می‏دهد ایران در روز روشن به پاکسازی سایت نظامی مشکوک خود در پارچین مشغول شده است. اتهامی که بلافاصله نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل در بیانیه‏ای آن را رد کرد. از طرفی وزیر خارجه کشورمان گفت که این ادعاها واهی است و در حاشیه پارچین کار جاده‌سازی صورت گرفته است. در شرایطی که کنگره آمریکا تا ۲۶ شهریور(۱۷ سپتامبر) فرصت دارد تا درباره برجام تصمیم‌گیری کند، هر روز بر شدت تندروی‌ها در آمریکا علیه توافق هسته‌ای افزوده می‌شود.