صنعت برای اصفهان «نقمت» است!
دنیای اقتصاد: استاندار اصفهان گفت: به استانداران دیگر استان‌ها اعلام می‌کنم که صنایع استان اصفهان را با یک شاخه گل تحویل شما می‌دهم زیرا صنعت برای اصفهان نه تنها نعمتی نداشته، بلکه نقمت آور بوده است.
رسول زرگرپور اظهار کرد: خدمت در سمت استانداری بسیار دشوار است زیرا برخی افراد تمام مشکلات جهان را از استاندار مطالبه می‌کنند و انتظار دارند استاندار نیز به همه آن‌ها پاسخ بدهد. وی با اشاره به رویکردهای متعدد اصفهان در قبال معضلات استان افزود: در سال‌های گذشته دو رویکرد برای مشکلات ارایه می‌شد اول اینکه عده‌ای دلسوز و امیدوار برای حل مسائل فقط طرح مسأله می‌کردند و دوم گروهی بودند که ندای نابودی سر می‌دادند و هر روز برای اصفهان مراسم ختم می‌گرفتند.استاندار اصفهان ادامه داد: اصفهان یک سکه دو رو است، یک روی آن دریایی از امکانات، ظرفیت‌ها و مزیت‌هاست که در کمتر استان دیگری وجود دارد اما در روی دیگر سکه با مجموعه‌ای از چالش‌ها، معضلات و مشکلات روبه رو می‌شویم که همگی در سطح ملی هستند؛ اصفهان استانی ملی است و مشکلات ملی هم دارد. وی به برخوردار بودن اصفهان و تکرار کردن آن از طرف استاندارهای دیگر اشاره و اضافه کرد: از همین جا به استانداران دیگر استان‌های کشور اعلام می‌کنم که صنایع استان اصفهان را با یک شاخه گل تحویل شما می‌دهم زیرا صنعت برای اصفهان نه تنها نعمتی نداشته، بلکه نقمت آور بوده است.استاندار اصفهان با بیان اینکه برای حل معضل ابتدا آن را شناسایی سپس راه حل‌ها را بررسی و سریع به دنبال اجرای آن‌ها می‌رویم، گفت: معتقدم کارشناسان و دوستداران در مورد چالش‌ها نباید فقط صورت مسأله را مطرح کنند بلکه باید گریه و زاری را تمام، و با قدرت و قوت به ارائه راه حل و انجام آن بپردازند.زرگرپور اظهار کرد: نرخ بیکاری اصفهان دو درصد بالاتر از نرخ بیکاری کشور است و ظرف هفت ماهه گذشته ۱۲ هزار کارگر بیکار شده‌اند، اما با این وجود مسأله آب، هوا، خاک و صوت جزو اولویت‌های اول استان است. در هیچ یک از معضلات اصفهان هیچ‌گاه به دنبال مقصر نبودم چون نه وقت دارم به دنبال مقصر بگردم نه فکر می‌کنم که پیدا کردن مقصر مشکل را حل می‌کند. وی با بیان اینکه استان اصفهان در سال ۹۲ آلوده‌ترین شهر کشور بوده است، اضافه کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا در استان اصفهان اجرایی شد.

البته امروز متأسفانه 40 درصد از این طرح عقب هستیم و به همین دلیل این طرح سال آینده نیز ادامه خواهد یافت، اما مدیریت شهری باید بداند که از 96 درصد تعهد خود نسبت به طرح فقط 56 درصد پیشرفت داشته است.استاندار اصفهان با انتقاد از رسانه‌ها در خصوص آلودگی هوای اصفهان ادامه داد: داشتن انصاف کار سختی نیست. چطور می شود که طرحی به این خوبی ارائه شود که پیشرفت‌های خوبی نشان می‌دهد اما مدام بگوییم چه کاری انجام شده است؟زرگرپور گفت: تمام دستگاه‌هایی که مسؤولیت داشته و مسؤولیت خود را انجام نداده‌اند ملزم هستند که به وظایف خود صد درصد عمل کنند. هیچ صنعت جدیدی در اصفهان نباید ایجاد شود بلکه همین صنایع فقط باید به سمت سبز شدن حرکت کنند.وی به بحث پلیس راهور اشاره کرد و افزود: بحث موتورسیکلت و کلاه ایمنی از مهم‌ترین بحث‌هایی است که بنده طرح آن‌ها را داده و امروز اعلام می‌کنیم که 25 نفر کشته به خاطر داشتن کلاه ایمنی کمتر شده است. سالانه یک هزار و 200 کشته در تصادفات داریم که 700 کشته خارج شهری و 500 کشته داخل شهری هستند.استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در جایگاه اجرایی بودن کار را بسیار مشکل می‌کند، گفت: موتورسیکلت‌ها و ماشین های دودزا همگی متعلق به افراد کم درآمد است و پیکان دودزایی که امروز در سطح اصفهان مسافرکشی می‌کند راه درآمد یک خانواده است و نمی‌شود با این وضع اشتغال کسی که برای خود شغلی پیدا کرده ناگهان با دستور ما مواجه شود.زرگرپور ادامه داد: همه نشسته‌اند تا دولت کار انجام دهد اما این اتفاق رخ نمی‌دهد. صدا و سیما فقط 32 درصد از تعهدات خود نسبت به طرح جامع را انجام داده اما وقتی که هوا آلوده می‌شود سرخط خبر صدا و سیما آلودگی هوای اصفهان است.