10 مسیر دستیابی به اهداف مالی
نوشتن اهداف یک راه عالی برای نظم بخشیدن به مسیر امور مالی است. هنگامی که اهداف خود را می‌نویسید، احتمال دستیابی شما به آنها بیشتر می‌شود. در نتیجه به‌منظور رسیدن به اهداف خود، باید یک طرح برای رسیدن به آنها داشته باشید.شما تصمیم دارید تا جایی که ممکن است هزینه‌ها را کاهش دهید، هر ماه مقداری پول پس‌انداز کنید و هدفی را درنظر بگیرید که در چه مدتی می‌توانید این کار را انجام دهید. تصور کنید که زندگی شما پس از قرار دادن این اهداف چگونه خواهد بود؟در ادامه 10 راهنمایی برای کمک به شما در دستیابی خانواده به اهداف مالی خود ارائه می‌شود:
اهداف خود را مشخص کنید
می خواهید چه چیزی را به‌دست آورید؟ بعضی اهداف مالی عمومی و مشترک هستند:
پرداخت کارت اعتباری یا وام
ایجاد یک صندوق اضطراری
شرکت کردن در یک طرح بازنشستگی
پس‌انداز برای هزینه‌های خانه
پس‌انداز برای یک خرید بزرگ مانند خرید خانه، ماشین، قایق یا یک تلویزیون
کنار گذاشتن پول برای هزینه‌های یک سفر
پس‌انداز برای هزینه دانشگاه
سرمایه‌گذاری پول در بازار
راه‌اندازی کسب‌و‌کار شخصی

اهداف خود را بنویسید
وقتی شما اهدافتان را می‌نویسید احتمال دستیابی به آن را بیشتر می‌کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا در مورد آنچه که واقعا می‌خواهید به‌دست آورید فکر کنید. نوشتن باعث می‌شود که برخی از راه‌حل‌ها برای رسیدن به هدف، در ذهن‌تان ایجاد شود.

اولویت‌بندی کنید
پس از آنکه اهدافتان را نوشتید، آنها را سازماندهی و اولویت‌بندی کنید. کدامشان برای شما مهم‌تر است؟ این کار به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ای از فعالیت‌هایی ایجاد کنید که شما را برای رسیدن به اهداف خود هدایت کند. در نتیجه برای انتخاب اهداف نیز شما می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. برای اولویت‌بندی باید به این موضوع توجه کنید که چه اهدافی برای شما از اهمیت بیشتری برخورداری است و باعث می‌شود که انگیزه بیشتری در شما ایجاد کند.

دقیق باشید
نوشتن یک مقدار پول مشخص، زمانبندی مشخص و اینکه این پول برای چه منظوری در برنامه‌ریزی مالی شما وجود دارد به شما کمک می‌کند تصویر روشن‌تری از برنامه مالی خود داشته باشید. به‌عنوان مثال: من می‌خواهم ۳ هزار دلار برای تعویض حمام پس‌انداز کنم. یا برای اجاره خانه به‌صورت ماهانه باید ۲ هزار دلار پرداخت کنم.

واقع‌بین باشید
هدفی را قرار دهید که قابل دستیابی باشد. هدفی را قرار ندهید که می‌دانید هرگز به آن نخواهید رسید. اگر هدف شما بلندپروازانه انتخاب شود. هرگز به آن دست پیدا نمی‌کنید. این موضوع باعث می‌شود که برای رسیدن به دیگر هدف‌ها نیز مایوس شوید، اما اگر یک هدف مشخص را انتخاب کنید، رسیدن به آن نیز می‌تواند شما را برای حصول دیگر اهداف یاری کند.

یک برنامه عملیاتی ایجاد کنید
پس از آنکه اهداف خود را مشخص و سازماندهی کردید، با یک برنامه با این رویکرد که چگونه می‌توانید به اهدافتان با کارکردن روی بودجه ماهانه برسید، ادامه دهید. در این مرحله می‌توانید گام‌ها را به طور مشخص انتخاب کنید و مقدار زمان مورد نیاز برای هر گام یا مرحله کوچک‌تر را در کنار آن مشخص کنید.

نرخ بهره را فراموش نکنید
اگر هدف شما پس‌انداز کردن مقدار مشخص پول است، حسابی که به شما اجازه می‌دهد تا بهره بالاتری را به‌دست آورید باز کنید و با این کار پس‌انداز خود را سرعت بخشید. اگر هدف شما پرداخت قسط است به خاطر داشته باشید که شما در حال پرداخت بهره آن هم هستید. بسیاری از کارشناسان به شما توصیه می‌کنند که در ابتدا هیچ پول اضافه‌ای را که دارید برای پرداخت وام‌ها یا کارت اعتباری‌هایی برای مواردی با نرخ بهره بالا قرار ندهید. من معتقدم شما باید ابتدا بدهی‌های کوچک خود را پرداخت کنید. این کار به شما کمک می‌کند که موفقیتی به‌دست آورده و انگیزه کافی برای ادامه مسیر داشته باشید.

اهداف کوتاه مدت تعیین کنید
اگر می‌خواهید در ۶ ماه از یک سال آینده ۱۰۰۰ دلار پس‌انداز کنید، اهداف کوتاه مدت‌تری را تعیین کنید. شما ممکن است هدف خود را پس‌انداز هر ماه ۲۰۰ دلار در ۵ ماه آینده قرار دهید. به یاد داشته باشید که برای دستیابی به هر مرحله مهم جشن بگیرید. این کار باعث می‌شود که انگیزه لازم برای دستیابی به مراحل دیگر ایجاد شود.

به اهداف خود متعهد باشید
شما احتمالا باید برای رسیدن به اهداف مالی خود کمی انعطاف و سبک سنگین کردن را به‌کار برید. ممکن است شما بخواهید برای یک هفته به ایتالیا سفر کنید، و همین طور برای خرید خانه پول پس‌انداز کنید، به میزان اهمیت هر هدف وزنی را اختصاص دهید و به رسیدن به این نقاط کلیدی در برنامه‌ریزی خود متعهد باشید. خیلی وقت‌ها شما می‌توانید به هر دو هدف خود برسید فقط مدت زمان بیشتری نیاز دارید. اگر برای رسیدن به هدفتان متعهد نباشید، برنامه‌ریزی شما برای اهداف دیگر با مشکل روبه‌رو می‌شود. تقریبا اکثر برنامه‌ریزی‌ها به دلیل عدم تعهد تا پایان مسیر صورت نمی‌گیرد.

پیشرفت خود را بررسی کنید
به‌صورت دوره‌ای بررسی کنید که چطور می‌توانید اهداف مالی خود را به‌دست آورید. اگر لازم بود تغییراتی در برنامه خود ایجاد کنید. این موضوع باعث می‌شود که شما پیشرفت خود را درک کنید و از حس برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف احساس رضایت کنید. اگر راهنمایی بیشتری در اینکه چگونه به اهداف مالی خود برسید می‌خواهید با من تماس بگیرید. همین‌طور می‌توانید در ستون من کامنت قرار دهید. من از شنیدن اهداف مالی شما خوشحال خواهم شد. نویسنده: مونیکا جولیان یک همسر و مادر دو فرزند است که به خوبی می‌داند امنیت مالی برای خانواده اش در حال حاضر و در آینده چقدر اهمیت دارد. او یک برنامه‌ریز مالی و کارگزار بیمه است. مونیکا بر آموزش صدها نفر از مردم در سراسر جامعه، و همچنین در سراسر ایالات‌متحده، برای رفع مشکلات مالی و کاهش بار استرس پول از روی شانه‌های آنها متمرکز شده است.

منبع: www.womensvoicesmagazine.com