سرمایه گذاران پشت در نمی مانند
دکتر مهدی جمالی نژاد در نشست با سرمایه گذاران و انبوه سازان استان اصفهان با اشاره به سیاست و برنامه کلان شهرداری اصفهان در دوسال آینده، برنامه اصلی و راهبردی خود و تیم کاریش را توسعه پایدار شهر اعلام کرد و حضور و ممارست سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جز لاینفک این مسیر دانست.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تیم کاری وی، باید چنین اعتقادی داشته باشد، تصریح کرد: افرادی که در پست های شهرداری منصوب شدند افرادی خوش نام هستند که در تسهیل کردن امور توانایی دارند.
جمالی نژاد با تاکید بر اینکه از منصوب کردن افرادی که در بحث سرمایه گذاری کار را قفل می کنند، دوری می کنیم، خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت ها و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی بحث اساسی شهرداری است و در این رابطه به هیچ عنوان شعار نمی دهیم.
وی با اشاره به اینکه این جلسه شروع یک آغاز است و جلسات با سرمایه گذاران مداوم و مستمر خواهد بود، اظهار داشت: شهرداران مناطق نوک پیکان ورود و حضور سرمایه گذاران هستند بنابراین اگر قرار باشد تیمی بر سر کار باشد که سرمایه گذاران را در پشت درهای بسته بنشانند، باید تغییر کنند و در این رابطه با کسی تعارف نداریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کشور در آستانه تحول عظیم و خروج از رکود است، ادامه داد: البته طول می کشد تا به فضای ثابت در کشور برسیم اما باید فعالیت های خود را آغاز کنیم و اصفهان باید در این رابطه پیشقدم باشد.
جمالی ن‍ژاد با اشاره به اینکه با تشکیل شوراها کار درشهرداری آسان شده است، اضافه کرد: در گذشته شهرداران مجبور بودند که برای یک فعالیت به وزارت کشور مراجعه کنند اما اکنون ظرف ۲۴ ساعت
می توان لایحه ای را در شورا به تصویب و در شهر اجرایی کرد.
وی بر تشکیل کارگروهی کوچک اشاره کرد و گفت: نیاز است که کارگروهی کوچک برای حل مشکلات سرمایه گذاری در اصفهان تشکیل و مباحث را به صورت قوانین محلی در آوریم تا در شورا به تصویب برسد.
شهردار اصفهان افزود: امروز قرار بر این است که شهرداری با سرمایه گذاران در یک جبهه باشد و هدف اصلی توسعه شهر است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه سرمایه گذاری تنها ساخت و ساز آپارتمان نیست و باید به فکر فضاهای بزرگ در اصفهان باشیم، تصریح کرد: شخصیت مردم اصفهان بسیار بالا است بنابراین باید پروژه هایی عظیم در حد اصفهان اجرا شود.
وی با تاکید بر اینکه خانواده شهرداری اعتقاد به جذب سرمایه گذار دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری در این راستا رویکرد برد- برد- برد را در نظر گرفته است تا سرمایه گذاری به نفع شهرداری، سرمایه گذار و مردم باشد. شهردار اصفهان اظهار داشت: ما از سرمایه گذاران می خواهیم به جد در این رابطه وارد شوند و شهرداری نیز از آنها حمایت خواهد کرد.
جمالی نژاد تاکید کرد: البته باید به این نکته توجه کرد که هویت، تاریخ و میراث اصفهان در دنیا شناخته شده است بنابراین سرمایه گذاران باید به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشند.

سرمایه گذاری و مشارکت بازار عرضه و تقاضا را متوازن می کند
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: سرمایه گذاری و مشارکت یکی از برنامه های اصلی شهرداری است.
سید جمال الدین صمصام شریعت افزود: سرمایه گذاری و مشارکت بازار عرضه و تقاضا را متوازن می کند و باعث جذب سرمایه در شهر و استان اصفهان می شود.
وی تصریح کرد: قرار بر این است شهرداران مناطق بخش ویژه برای سرمایه گذاران تشکیل دهد تا به امور آنها رسیدگی ویژه شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه ای برای تسهیل صدور پروانه ساخت در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: البته در رابطه با شهرسازی الکترونیکی و برون سپاری تجربه شده و موارد ضعف آن برطرف و اکنون برنامه جدید در دست تدوین است.
صمصمام شریعت اظهار داشت: در حال حاضر شهروندان در 14 منطقه شهر اصفهان می توانند به سیستم مراجعه و از محتویات پرونده مطلع شوند و درخواست بازدید از پروژه کنند همچنین به زودی در منطقه 15 نیز عملیاتی می شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اضافه کرد: شهرداری در نظر دارد کلیه تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و با ارتباط تنگاتنگ و همفکری با سرمایه گذاران کارهای بزرگی در شهر انجام دهد.

وحدت رویه در صدور پروانه در دستور کار است
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به دغدغه های سرمایه گذاران در بخش ساختمان سازی گفت: دفترچه ضوابط طرح بازنگری اصلاح شده و در کمیسیون ماده 5 نیز بررسی شده و اکنون منتظر ابلاغ دفترچه هستیم تا وحدت رویه در مناطق ایجاد شود.
عبدالرسول جان نثاری افزود: دفترچه ضوابط طرح بازنگری اصلاح شده و در کمیسیون ماده ۵ نیز بررسی شده و اکنون منتظر ابلاغ دفترچه هستیم تا وحدت رویه در مناطق ایجاد شود.
وی تصریح کرد: وحدت رویه در صدور پروانه، پایان کار، آتش نشانی و ماده صد در دستور کار داده شده است.
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح مجریان ذی صلاح خاطرنشان کرد: در صورتی که طرح مجریان ذی صلاح به درستی انجام شود در واقع سپردن کار به کاردان است.

نصف جهان بودن کار ساده ای نیست
سید مرتضی حسام نژاد قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها درادامه این نشست گفت: شعار اصفهان نصف جهان است را باید جدی بگیریم زیرا نصف جهان بودن کار ساده ای نیست. وی ادامه داد: در اصفهان باید به مسائل مختلفی پرداخته شود و آیا ما به این رسالت جامه تحقق پوشانده ایم؟!

قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها با بیان اینکه ما میراث داران گوهر های گرانبهای اصفهان هستیم، تصریح کرد: سرمایه های گرانبهایی نظیر میراث تاریخی که از دهه های 40 به ما رسیده است، باید حفظ شود.
حسام نژاد تاکید کرد: همدلی و همزبانی شهرداری، شورای شهر و انبوه سازان در راستای رسیدن به قله های رفیع شهری متعالی بسیار موثر است.
وی همنوایی و اطلاع انبوه سازان از فعالیت های مجموعه شهرداری را هدف اصلی تشکیل این نشست دانست و اذعان داشت: همدلی و همزبانی شورا و شهردار و انبوه سازان برای سرمایه گذاری و هماهنگی در راستای توسعه شهری بسیار اثر بخش خواهد بود.
حسام نژاد افزود: در فضای همدلی و تعامل هیچگونه اختلافی بین شهرداری و شورای شهر وجود ندارد و همه اعضا برای رسیدن به جامعه ای متعالی تلاش می کنند.

قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها خاطرنشان کرد: شهردار اصفهان از طلوع آفتاب تا نیمه های شب به فعالیت های شهری می پردازند و در کنار این هجمه سنگین کاری خستگی ناپذیرند.
وی ادامه داد: شهردار اصفهان با شورای شهر و فعالین حوزه شهرسازی در تعامل است و تیم قابلی را در کنار خود قرار داده است.
حسام نژاد ضمن اشاره به اینکه همکاری های حوزه های شهر سازی نسبت به گذشته در شهرداری دو برابر شده است، تصریح کرد: شهرداری، شورای شهر و شورای عالی انبوه سازان ترکیبی را به وجود آورده که فعالیت ها را سرعت بخشیده و مفید واقع
شده است.
قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت ها اظهار داشت: موضوعی که باید بدون اغراق بیان کرد، پتانسیلی است که در شهرسازی در بخش های مدیریتی، فنی و اقتصادی وجود دارد.