خودرو  استراحتگاه مورد علاقه  حیوانات شهری
هرچند خودرو وسیله‌ای برای آسایش و راحتی انسان است اما این وسیله گاهی به پناهگاه برخی حیوانات شهری نیز تبدیل می‌شود.
شاید شنیده باشید که حیوانی در خودرویی جا خوش کرده اما این نکته را نیز بدانید که برخی از حیوانات به جا خوش کردن در قسمت داخلی کاپوت خودرو علاقه شدیدی دارند، این علاقه خصوصا در شب‌های سرد پاییز و زمستان از هر زمان دیگری بیشتر می‌شود. البته ورود حیوانات به کاپوت خودرو تنها به شب‌های سرد پاییز و زمستان ختم نمی‌شود و خیلی وقت‌ها حیواناتی مثل بچه گربه‌ها یا موش‌ها از سر بازیگوشی یا نیاز به جویدن چیزی، سر از کاپوت خودرو در می‌آورند.
گلگیر خودرو، پناهگاهی برای بچه گربه‌ها
شاید شنیدن صدای یک بچه گربه از داخل ماشین باعث تعجب شما شود، تصور کنید که از خانه بیرون آمده‌اید و برای روشن کردن خودرو به سمت محل پارک خودرویتان می‌روید، اما با کمی دقت متوجه ناله‌های یک گربه می‌شوید که دقیقا از درون خودروی شما بیرون می‌آید. اگر اهل نگهداری از حیوانات خانگی آن هم گربه نباشید، قطعا از این صدا تعجب خواهید کرد. این اتفاق یک بار برای محمد، صاحب یک خودروی پژو ۴۰۵ رخ داد و او در کمال ناباوری متوجه شد که ماشینش صدای گربه می‌دهد. با بررسی بیشتر به این نتیجه رسید که منشأ صدا از گلگیر خودرو است. اما یک گربه چطور می‌تواند وارد گل‌گیر خودرو شود؟ یک کارشناس خودرو دلیل اصلی ورود بچه گربه به داخل گلگیر را شکسته بودن شل گیرهای گلگیر عنوان می‌کند و می‌گوید: در این مورد شاید بچه گربه از محل شکستگی شل گیر وارد گلگیر شده و موقع خروج گیر کرده باشد زیرا راه ورود به داخل باز بوده اما به دلیل قوسی که گلگیر دارد راه خروج را نتوانسته باز کند.
اما اگر شخصی متوجه این موضوع نشود و خودرویی را که یک بچه گربه در گلگیر آن گیر کرده است به حرکت درآورد، چه خطری بچه گربه، خودرو و راننده را تهدید می‌کند؟ داود اسماعیلی در پاسخ به این سوال می‌گوید: تنها خطر در این ماجرا برای خود گربه یا حیوانی است که وارد گلگیر شده زیرا در سرعت‌های بالا فشار هوا در قسمت گلگیر زیاد شده و باعث خفگی حیوان می‌شود اما در این مورد راننده یا خودرو در خطر نیستند.
اما نحوه ورود بچه گربه به گلگیر خودروی محمد طوری بوده که محمد هیچ گاه متوجه مسیر ورود گربه به داخل گلگیر نشد و از این ماجرا تنها انگشت به دهان ماند. این مسیر به قدری نامشخص بود که حتی خود بچه گربه نیز طی عملیات امداد و زمانی که به سختی از گلگیر خارج می‌شد، یکی از چشم هایش دچار آسیب جدی شد. اما از آنجایی که نمی توان به حیوان گفت که درون یک خودرو جای مناسبی برای سکنی گزیدن یا بازی کردن نیست، چه باید کرد؟ اسماعیلی در این رابطه می‌گوید: بهترین راهکار این است که مجموعه سپر جلو و شل گیرهای داخل گلگیر چک شوند تا از بروز چنین اتفاقی پیشگیری شود.
تسمه دینام، غذای دلخواه گربه‌ها!
هرچند ورود گربه به گلگیر خودروی محمد قبل از روشن شدن خودرو روشن و حل شد و گربه بیرون آورده شد اما ماجرای دیگری که برای یک استاد دانشگاه رخ داده است کمی تلخ‌تر است. این استاد دانشگاه که برای گذراندن تعطیلات خود چند روزی از اهواز به تهران آمده بود، در ایام تعطیلات یک روز بی خبر از همه جا خودروی مگان خود را استارت زده و در سطح شهر در حال رانندگی بود، با اخطاری که او را متوجه نقصی در موتور خودرو می‌کرد مواجه شد. در همین لحظه خودروی او در حاشیه خیابان خاموش شده و او نیز بعد از تماس با شرکت امداد سایپا، خودرویش را به یک نمایندگی مجاز سایپا منتقل می‌کند. توضیحی که متخصصان حاضر در تعمیرگاه پس از بازدید از این خودرو به صاحب آن دادند کمی عجیب بود، آنها به صاحب خودرو گفته بودند که به دلیل گیر افتادن یک گربه بین تسمه دینام و بریده شدن آن و متعاقب آن بریده شدن تسمه تایم، خودرو دچار مشکلات فنی زیادی شده است.
اما بدی ماجرا آنجایی بیشتر می‌شود که به دلیل غیرمترقبه بودن این اتفاق و در نظر نگرفتن چنین اتفاقی این استاد دانشگاه مجبور به پرداخت هزینه‌ای نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان بابت هزینه تعمیر خودروی خود علاوه بر مدت زمان زیادی که خودرویش در تعمیرگاه بوده، شده است. پرداخت این هزینه در حالی است که گارانتی خودروی وی در زمان رخ دادن این حادثه از اعتبار کافی برخوردار بوده است. بر عهده نگرفتن هزینه تعمیرات از جانب شرکت سازنده این خودرو و همچنین ورود گربه به داخل این خودرو که نقص خودرو به نظر می‌رسد، در نهایت باعث دلگیری و ناراحتی صاحب این خودرو و پیگیری او از مسوولان مرتبط شده است. هرچند مسوولان پاسخ روشنی به پیگیری‌های بی‌شمار این فرد نداده‌اند اما به نظر می‌رسد در صورتی که چنین اتفاقی در خودروها رایج باشد، در نظر گرفتن گارانتی راه حل خوبی باشد. در مورد دیگر خودروها نیز راه حل این است که شرکت تولید کننده یک خودرو می‌تواند به جای در نظر گرفتن گارانتی برای این موضوع، خودروی خود را طوری طراحی کند که راه نفوذ حیواناتی چون موش و گربه به داخل خودرو بسته شود. به گفته یک کارشناس خودرو بهتر است خودروسازان برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی که می‌توانند منشأ حوادث ناگواری هم باشند، یک توری آلومینیومی زیر خودرو نصب کنند تا هم از ورود حیوانات به داخل خودرو جلوگیری شود و هم اینکه در جاده‌های سنگلاخی، راه نفوذ سنگ‌ها و صدمه زدن آنها به خودرو بسته شود.