تکیه بر آمار و اطلاعات دقیق
دکتر سعید لیلاز - تحلیلگر اقتصادی نظـر‌خـواهی دربـاره انتشـار روزنامه‌ای که جشن یکصدمین سالگرد خود را می‌گیرد شاید معنا‌دار باشد؛ اما برای روزنامه‌ای که 12 سال از انتشار آن گذشته بی‌معناست چرا که مهم نیست نخبگان درباره این روزنامه چه نظر دارند؛ آنچه حائز اهمیت است اینکه جایگاه واقعی دنیای اقتصاد نزد مردم چیست و این روزنامه تا چه اندازه در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان تاثیرگذار بوده است.
«دنیای اقتصاد» در سال‌های پر‌تلاطم سیاسی و اجتماعی ایران که در دوره معاصر نظیر نداشته، توانسته بر خطی ممتد و تاثیرگذار حرکت کند و به پرتیراژترین روزنامه اقتصادی کشور تبدیل شود.
نکته بارز این روزنامه که آن را از سایر روزنامه‌ها متمایز می‌کند، تکیه بر ارقام و اعداد اقتصادی است که همواره با کمترین نقص به مخاطبان ارائه شده است.
این ویژگی روزنامه برای من جذاب‌تر از سایر ویژگی‌های آن است و معتقدم اگر مطبوعات در دوره کنونی اعداد و ارقام و اطلاعات دقیق را به مردم ارائه کنند و رسالت سیاسی خود را به جا نیاورند، کاری بزرگ انجام
داده‌اند.
مطبوعات ما در حال حاضر به لحاظ ارائه دقیق آمار و ارقام، متاسفانه بی‌دقتی می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که مقاله یا تحلیلی را منتشر کنند که در ارقام آن ایرادی نباشد. «دنیای اقتصاد» از این چاه بی‌توجهی خود را بیرون کشیده و سعی کرده این اطلاعات و ارقام را با کمترین خطا منتشر کند که توصیه بنده ادامه همین راه
است.