آینده به روایت شورولت
بیشتر شبیه به خودرویی طراحی شده برای یک فیلم علمی - تخیلی است، اما FNR ذهنیتی است که شورولت از آینده خودروها دارد. این مدل مفهومی با رویاپردازی محض طراحی شده است. طراحان آن به یک زبان طراحی جدید دست پیدا کرده‌اند. طراحی این خودرو بر مبنای الگوهای زیستی که امروزه در طراحی کانسپت‌ها استفاده می‌شود، انجام شده است.


الگویی که می‌توان بنیان‌گذار آن را مرسدس بنز به حساب آورد. در بدنه خودرو تقریبا هیچ خط مستقیمی را نمی‌بینیم و به جای آن منحنی‌ها هستند که با چشم بازی می‌کنند، اما ماجرا وقتی جالب می‌شود که از نمای رو‌به‌رو به این خودرو نگاه کنیم. آن وقت رگه‌هایی از طراحی شورولت کامارو و شورولت اسپارک را در آن می‌بینیم. حال و آینده شورولت روی یک پلت‌فرم. این بهترین تعریفی است که می‌توان برای این کانسپت ارائه کرد.طراحی داخلی آن هم یک سفینه فضایی را به ذهن متبادر می‌کند و با هیچ خودرویی که اکنون می‌شناسیم شباهت ندارد. در این کانسپت از در با ساختاری که اکنون می‌شناسیم خبری نیست، بلکه بدنه خودرو است که باز می‌شود و درهای خودرو را تشکیل می‌دهد. درست حالتی مثل باز و بسته شدن گلبرگ. شورولت در طراحی این کانسپت سنت‌شکنی بزرگی انجام داده است. خودروسازان آمریکایی خیلی سخت تن به تغییر می‌دهند و اکثرا در بخش آپشن و طراحی یا به سنت‌های خود وفادار هستند یا اینکه به‌دنبال طراحان اروپایی حرکت می‌کنند؛ اما در این کانسپت آنها توانسته اند یک مدل مفهومی اورجینال را طراحی کنند که می‌تواند در آینده برایشان سودمند باشد.


اما از ظاهر این خودرو که بگذریم، تکنولوژی‌های استفاده شده در آن هم جالب توجه و پیشرو است. نگاهی به داخل این خودرو نشان می‌دهد که شورولت FNR چهار صندلی رو‌به‌روی هم دارد و از صندلی راننده در آن خبری نیست. این یعنی این خودرو یک آتونیموس یا خودرو خودران است. برخی منابع گزارش کرده‌اند که سیستم خودران این شورولت با همکاری گوگل طراحی شده است. چراغ‌های این خودرو از نوع کریستال‌- لیزر هستند. فناوری جدیدی که هنوز رایج نشده و تنها بی ام و از آن در تولید انبوه استفاده می‌کند. این تکنولوژی قابلیت‌های زیادی به چراغ می‌دهد. به‌عنوان مثال می‌توان ارتفاع نور را تنظیم کرد. زاویه و دهانه تابش شعاع نور را کنترل کرد و حتی رنگ آن را تغییر داد.


اما اوج تکنولوژی به کار رفته در کانسپت شورولت FNR، چراغ‌های آن است. چراخ‌های این خودرو به جای آنکه محوری باشند بازویی طراحی شده‌اند. به این معنی که چرخ به جای آنکه حول محور اکسل بچرخد، مانند یک دایره درون ریل بازوها حرکت می‌کند. این سیستم هنوز یک تکنولوژی در حال آزمایش است و مهم‌ترین ویژگی آن این است که راه را برای استفاده از تایرهای بدون باد هموار می‌کند. از سوی دیگر می‌توان چرخ‌هایی را که زاویه آنها تغییر می‌کند نیز در این خودروها راحت‌تر مورد استفاده قرار داد. پیشرانه این خودرو الکتریکی است. شورولت در مورد مشخصات پیشرانه توضیح نداده، اما گفته می‌شود از پیشرانه شورولت بولت برای آن استفاده شده است.