انتخاب‌های هوشمندانه
حسن ضیاء آذری - مدیر پیشین مجموعه‌های ورزشی تختی و آزادی تهران حداقل پنج سال است که مخاطب روزنامه «دنیای اقتصاد» هستم. این نشریه را هر روز تهیه می‌کنم و حداقل چهار روز در هفته به‌طور کامل آن را می‌خوانم. معتقدم «دنیای اقتصاد» از آن دست مطبوعاتی است که کنار گذاشتنش کار ساده‌ای نیست و وقتی شروع به مطالعه‌اش می‌کنی، حداقل یک ساعت باید زمان بگذاری. هر صفحه این نشریه را که ورق می‌زنی، یک مطلب جذاب و سودمند برای خواندن پیدا می‌کنی. معتقدم یکی از نقاط قوت و دلایل موفقیت این نشریه، تحلیل‌های آن است. جنس تحلیل‌های «دنیای اقتصاد» را دوست دارم و فکر می‌کنم انتخاب‌های هوشمندانه‌ای در این مورد انجام می‌شود. در حقیقت این روزنامه سراغ موضوعات تخیلی نمی‌رود و سوژه‌هایی را دستچین می‌کند که به درد مردم بخورند.
با وجود این، معتقدم «دنیای اقتصاد» متاسفانه چندان بر سیاست‌گذاری‌های اقتصادی موثر نبوده است. این امر نه به دلیل ضعف این نشریه؛ بلکه به واسطه فقدان گوش شنوا در بین مسوولان بوده است. در مورد عملکرد دولت جدید قضاوت نمی‌کنم؛‌ چراکه معتقدم برای این کار زود است، اما به‌طور کلی می‌توانم بگویم در ۱۰ سال گذشته تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به اندازه‌ای سلیقه‌ای و خلق‌الساعه بوده که مجالی برای شنیدن سخنان کارشناسی وجود نداشته است. در این مدت خیلی مسائل توسط صاحب‌نظران گفته شد،‌ اما کسی توجه نمی‌کرد.
اعتقاد دارم در شرایط فعلی مهم‌ترین مسوولیت روزنامه «دنیای اقتصاد» این است که قدر اعتماد مخاطبانش را بداند. در حقیقت من نوعی که مقابل دکه می‌ایستم و از بین ده‌ها نشریه این روزنامه را انتخاب می‌کنم، به آن اعتماد کرده‌ام و خوب است که کماکان قدر این اعتماد دانسته شود. به این ترتیب موفقیت روزنامه «دنیای اقتصاد» همچنان ادامه خواهد داشت.