قانون رازِ صادراتی
«قانون رازِ» صادراتی کشورهای دیگر آموزشی ناقص از تکنیک موفقیت بود که موجب شد مردم کشورهای جهان سوم، مخصوصا جوانان، وقت خود را به رویاسازی تلف کنند، درحالی‌که کشورهای توسعه‌یافته در همان زمان در حال «عمل‌کردن» بودند. و این‌طور شد که ما باز هم چند سال عقب ماندیم و بسیاری از جوانان ما به‌دلیل رویاپروری و عدم دستیابی به آرزوها سرخورده شده و به افسردگی دچار شدند. «قانون راز» چیزی کم داشت! تصویرسازی تنها بخشی از رسیدن به خواسته‌ها و موفقیت است نه تمام آن!

مهم‌ترین‌ مراحل برای رسیدن به خواسته‌های زمینی
شناخت خواسته و آرزو، صادر کردن درخواست خود به هستی، سپس رها کردن آن در ذهن در صورتی که قانون راز به نوعی دیکتاتوری و اتصال به تخیل را توصیه می‌کرد؛ اما این کار خلاف قانون هستی است مبنی بر اینکه: «اگر چیزی را می‌خواهی، رهایش کن»، «هستی در مقابل دیکتاتوری‌های ما مقاومت می‌کند»، «به هر چیزی بچسبیم، از ما فرار می‌کند».

پیدا کردن مراحل دستیابی به هدف و اولویت‌‌بندی آنها
برنامه‌ریزی صحیح و ترسیم نقشه راه
اقدام و تلاش

مراحلی بسیار مهم که آن را با القای این فکر که «با رویاسازی می‌توانید به آرزوهای خود دست‌یابید» از ذهن مردم ما پاک کردند. این قانون هستی است که «به دنبال هر چیزی بدوید و نسبت به آن دیکتاتوری داشته باشید، از شما فرار خواهد کرد»، درست مثل این است که «به دنبال سایه‌ خود هم بدوید از شما فرار خواهد کرد». اولین قدم این است که بدانید چه می‌خواهید و در کسری از ثانیه درخواست خود را به هستی صادر کنید سپس آن را رها کنید.

بعد از درخواست خود، باید مراحل زمینی و واقعی امر را از جمله سه مورد ذکر شده بعدی، پوشش دهید. کل هستی در خدمت ما است تا به خواسته‌های خود برسیم، یعنی که هستی وظیفه خدمت به ما را دارد. اما ما هم باید خواستن و چگونه خواستن را بیاموزیم. مثلا، گاه خواسته‌های ما در تقابل با قوانین هستی است، گاه در تضاد با عدالت الهی، گاه در تقابل با خواسته‌های دیگران، گاه هم ناقض قوانین قراردادی انسان‌ها و... در این‌صورت احتمال دارد که ما به خواسته‌ خود نرسیم. اما امور زمینی غالبا با مراحل ذکر شده
قابل دستیابی هستند.